با نزدیک شدن به عید نوروز و سال نو، بد نیست دنبال تهیه کیک‌ها و شیرینی‌های جدید باشیم و پیش از از راه رسیدن بهار آنها را امتحان کنیم و آماده باشیم تا با کام شیرین به استقبال بهار برویم. کیک سیب و لیمو یکی از آن ترکیب‌های فوق‌العاده خوشمزه است که نباید از دست بدهید. علاوه بر زیبایی ظاهری، عطر خوش سیب و لیمو این کیک را به یکی از محبوب‌ترین‌ها مبدل کرده است. پس معطل نکنید و با دو عدد سیب تازه و خوشمزه کار را شروع کنید. کیک سیب و لیمو برای یک دور همی دوستانه مناسب است و حتی می‌توانید با برش دادن آن به تکه‌های کوچک، آن را در میهمانی‌های عید نوروز سرو کنید.

 

طرز تهیه کیک سیب و لیمو

 

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. دو عدد سیب کوچک را پوست بکنید، از وسط نصف کنید و هسته هایش را خارج کنید. سپس سیب ها را به لایه های نازک برش بدهید. برش‌های سیب را در ظرف مناسبی بریزید و ظرف را با در بسته روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب ها کمی نرم شوند. سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا در دمای محیط خنک شوند.

در ظرف دیگری کره و شکر آسیاب شده را بریزید و با همزن به خوبی مخلوط کنید. سپس ۱ قاشق آبلیمو را به آنها اضافه کنید و یک دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید.

تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کنید و هر بار ۳۰ ثانیه با همزن هم بزنید. سپس پوست لیموترش رنده شده را اضافه و با بقیه مواد مخلوط کنید.

آرد، بیکینگ پودر، نمک و جوش شیرین را در ظرف دیگری سه بار الک کنید و با ماست مخلوط نمایید. حال این مواد را به تناوب به مایه کیک بیافزایید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

قالبی به قطر 20 سانتیمتر را چرب کنید (در صورتیکه از نچسب بودن قالب اطمینان ندارید با کاغذ روغنی پوشش دهید). مواد را داخل قالب بریزید و سطح آن را با کاردک یا قاشق صاف کنید. سپس ورقه‌های سیب را روی کیک بچینید به طوری که با دیواره قالب تماس نداشته باشند. قالب را به مدت تقریبی ۵۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک سیب و لیمو شما آماده شود.

نکته: می‌توانید برای زیبایی بیشتر با پاشیدن کمی پودر قند روی کیک، آن را تزیین کنید.