در این مطلب من می خوام طرز تهیه ماهی سرخ شده با یک طعم فوق العاده خوشمزه و به یادموندنی رو بهتون آموزش بدم که خیلی راحت و سریع تهیه میشه و برای سبزی پلو با ماهی شب عیده یه گزینه بسیار مناسبه. پس با من همراه شین و از طعم و عطر این ماهی سرخ شده لذت ببرین.

 

طرز تهیه ماهی سرخ شده

 

مرحله اول: آماده سازی فیله های ماهی

ابتدا فیله های ماهی را خوب بشویید. سپس با استفاده از پارچه مخصوص و یا یک دستمال حوله ای ماهی ها را خوب خشک کنید. توجه داشته باشید که بهتر است ضخامت فیله های ماهی زیاد نباشد تا به راحتی سرخ و مغز پخت شوند.

 

مرحله دوم: طعم دار کردن فیله های ماهی

برای طعم دار کردن ماهی، ابتدا پیازها را پوست بکنید و رنده کنید و تا جایی که می توانید آب پیازها را بگیرید.

حالا یک کاسه متوسط را بردارید و آب پیاز را همراه با مقداری آبلیمو و زعفران دم کرده مخلوط کنید. سپس تکه های ماهی را در کاسه بگذارید تا به آب پیاز، آبلیمو و زعفران آغشته شوند.

در یک کاسه دیگر، مقدار کمی نمک، فلفل قرمز، زرد چوبه، پاپریکا، پودر آویشن، پودر رزماری، پودر زنجبیل و یا زنجبیل تازه رنده شده، پودر زیره، پودر هل، پودر سیر و یا سیر  رنده شده را خوب با هم مخلوط کنید. حالا فیله های ماهی را از مایع خارج کنید و با پودری که درست کردید به خوبی آن ها را بپوشانید.

سپس ماهی را در یک ظرف در دار بگذارید و اجازه دهید برای 2 الی 3 ساعت در یخچال استراحت کند و به خوبی مزه ادویه ها به خورد تکه های ماهی برود.

 

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی

پس از گذشت مدت زمان گفته شده برای طعم دار کردن ماهی، ظرف را از یخچال خارج کنید و ماهی ها را قدری بتکانید تا پودرهای اضافی آن ها در ظرف ریخته شود.

یک کاسه متوسط بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید و به کمک یک چنگال تخم مرغ ها را هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شوند.

سپس در یک ظرف مناسب، مثلاً یک سینی یا یک ظرف پیرکس، پودر سوخاری، مقدار کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را با هم مخلوط کنید.

حالا فیله های ماهی طعم دار شده را ابتدا در تخم مرغ بزنید و سپس به مخلوط پودر سوخاری آغشته کنید و پودرهای اضافه آن را نیز بتکانید که فقط یک لایه نازک پودر سوخاری روی ماهی باقی بماند.

یک ماهیتابه متوسط را روی شعله گاز بگذارید تا به خوبی گرم شود. سپس به میزان لازم روغن یا کره داخل آن بریزید و پس از داغ شدن دو طرف ماهی ها را در آن سرخ کنید.

 

نوش جان

  ماهی سرخ شده  

نکات کلیدی تهیه ماهی سرخ شده

- اندازه مواد اولیه که در دستور ماهی سرخ شده آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل می توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

- در مرحله طعم دار کردن ماهی، از هر نوع ادویه و سبزی خشکی برای طعم دار کردن ماهی، بنا بر ذائقه خود می توانید استفاده کنید.

- ماهی سرخ شده را می توانید همراه با پلوی ساده، پلو زعفرانی و یا شوید پلو میل کنید.

- در مرحله سرخ کردن ماهی، بهتر است ماهی را با حرارت ملایم و با صبر و حوصله سرخ کنید تا به خوبی مغز پخت و سوخاری شود.

- توجه داشته باشید که هر نوع ماهی برای سرخ کردن مناسب نیست.

- اگر به ماهی سرخ شده علاقه دارید پیشنهاد میکنیم فیش اند چیپس انگلیسی را هم امتحان کنید.  

- عکس از اینستاگرام:

@mozhgan.akbarpor

@shahla.pk.08