ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

این دسر ترکیبی از پودینگ های تابستانی و یک ترایفل سنتی ( مخلوطی از خامه ی پف کرده، لیکور و یک کاسترد پر از وانیل) برای بدست آوردن یک طعم واقعی از میوه های فصل است. میزان تمشک می تواند متغیر باشد. در صورت وجود 5 پیمانه یا 900 گرم تمشک، 300 گرم توت فرنگی رسیده بسیار مناسب است.

ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

طرز تهیه: 3/4 از تمشک، شاه توت و انگور فرنگی را به اضافه ی نیم پیمانه سرخالی شکر ( 80 گرم) و 2 قاشق سوپخوری آب در یک قابلمه متوسط بریزید. آنها را دو دقیقه بجوشانید تا زمانی که عصاره ی میوه ها در بیاید اما ظاهر آنها تغییری نکند. سرِ توت فرنگی ها را بگیرید آنها را نصف کنید یا اگر بزرگ است چهار قسمت کنید. بیشتر توت فرنگی ها را در مخلوط میوه های داغ ریخته و کمی جوش دهید. بگذارید خنک شوند.

ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

جهت تهیه کاستارد، زرده و سفیده تخم مر غ ها را جدا کنید و زرده ها را در کاسه ی بزرگی بریزید. بقیه شکر و آرد ذرت را به آن بیفزایید. همه چیز را با هم بزنید تا یکنواخت شود.

ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

شیر، 300 میلی لیتر خامه و نیمی از دانه ی وانیل را به قابلمه ی متوسطی افزوده و آن را به جوش بیاورید. مایع داغ شده را روی مخلوط تخم مرغ بریزید و هنگام ریختن مرتب هم بزنید تا زمانی که نرم و یکدست شود.

کاستارد را به قابلمه ی تمیزی برگردانید، آن را روی شعله ی متوسط به جوش بیاورید تا زمانی که نرم شود و مدام آن را هم بزنید. آن را در کاسه ای ریخته و روی سطح آن شکر بریزید و بگذارید تا 15 دقیقه سرد شود. روی آن را پوشانده و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

وقتی میوه ها و کاستارد خنک شد، زمان لایه لایه ریختن آن روی ترایفل است. بوریکو ها را به شکل قطعاتی ببرید و آنها را حداقل تا عمق 9 سانتی متر در کف ظرف مخصوص یا ظرف ترایفل بریزید. این ظرف باید 1/5 لیتر گنجایش داشته باشد. کمی آب پرتقال روی آن ریخته تا چند ثانیه خیس بخورد.

کمی از میوه ها را با عصاره هایش روی خمیر تارت ریخته تا کاملا روی آن پوشانده شوند. کمی آب پرتقال برای زمان سرو نگه دارید.

ترایفل پودینگ میوه های تابستانی

کاستارد را سریع یکبار هم بزنید تا اطمینان حاصل کنید که نرم و یکنواخت شده است، سپس آن را روی میوه ها ریخته و تا لبه ها پخش کنید. ترایفل را چند ساعت یا یک شب سرد کنید.  بقیه خامه و وانیل و آب پرتقال را بزنید تا غلیظ شود اما نه اینکه خشک شود.  کرم را روی ترایفل ریخته و سپس با انگور فرنگی و توت تزئین کنید.