تارت آلو، زنجبیل و بادام

 تارت آلو، زنجبیل و بادام

طعم این تارت همراه با مواد پر کننده و میوه های خوش طعمی که درون آن قرار می گرد یادآور طعم خوب شیرینی های فرانسوی است. اگر شما در پخت پاستری تازه کار هستید این دسر نقطه ی آغاز بسیار مناسبی است. می توانید میوه ها را به میوه های فصل تغییردهید –هلو، زردآلو، گیلاس، تمشک و گلابی های رسیده همگی بسیار مناسب هستند.

تارت آلو، زنجبیل و بادام

طرز تهیه: ابتدا زرده و سفیده ی 1 تخم مرغ را جدا کنید و زرده را در کاسه کوچکی بریزید. دو قاشق سوپخوری آب سرد به زرده اضافه کنید و آن را با چنگال بزنید. دو پیمانه آرد و 1/4 قاشق چایخوری نمک به کاسه ی غذاساز اضافه کنید. کره ی سرد را قطعه قطعه کرده و درون آرد ها بیندازید.

کره و آرد را 5 تا 10 ثانیه با هم مخلوط کنید تا شبیه خمیر نان شده و رگه های کره دیده نشود. دو قاشق سوپخوری شکر به آن اضافه کرده و یکبار دیگر مخلوط کنید.

تارت آلو، زنجبیل و بادام

زرده را به غذاساز اضافه کنید سپس یک دور دیگر مواد را مخلوط کرده تا خمیر به شکل یک توده در آید. هر چه کمتر هم بخورد بهتر است.

نکته ی کلیدی برای بدست آوردن خمیر ترد این است که خیلی آن را هم نزنید و سرد نگه دارید. اگر غذا ساز ندارید کره و آرد را با دست ورز دهید تا شبیه خمیر نان شود. اگر حس کردید که خمیر گرم شده یا کره چسبنده شده آن را 5 دقیقه در یخچال قرار داده و مجددا ادامه دهید. سپس تخم مرغ را به شکل یکنواخت روی مخلوط کره و آرد بریزید. سپس با استفاده از یک چاقوی لبه گرد خمیر را شکل دهید.

تارت آلو، زنجبیل و بادام

خمیر را روی میز کار برگردانید و آن را به شکل یک صفحه ی گرد یا دیسک مانند در آورید. خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و 30 دقیقه خنک کنید اما نباید سفت شود. روی میز کار و وردنه کمی آرد بپاشید. یک قالب گرد مخصوص تارت به قطر 23 سانتی متر آماده کنید. با استفاده از وردنه شیارهای کم عمق افقی و عمودی روی خمیر ایجاد کنید و آن را بچرخانید و تکرار کنید تا زمانی که ضخامت آن به 1 سانتی متر برسد. این کار کمک میکند تا خمیر بدون سفت شدگی پهن شود.

اکنون توسط وردنه با حرکت رفت و برگشتی در یک جهت آن را باز کنید. خمیر را نود درجه بچرخانید و این کار را تکرار کنید تا ضخامت آن به 3 میلی متر برسد. خمیر را دور وردنه بپیچید و روی قالب پهن کنید. به آرامی خمیر را روی قالب پهن کرده و بگذارید لبه های آن از حاشیه ی قالب آویزان شود.

تارت آلو، زنجبیل و بادام

لبه های آویزان خمیر را با یک دست بگیرید و با پشت انگشتان دست دیگر به آرامی لبه های خمیر را به لبه ی داخلی قالب بچسبانید.

 

تارت آلو، زنجبیل و بادام

لبه های خمیر را توسط وردنه از لبه ی قالب ببرید. با نوک چنگال چند شکاف در کف خمیر ایجاد کنید. به آرامی خمیر را به دیواره های قالب فشار دهید زیرا بعد از پخت لبه های آن 3 میلی متر بالاتر می آید. با این کار خمیر بعد از پخت تازه به لبه ی قالب خواهد رسید. این خمیر را 20 دقیقه در یخچال یا 10 دقیقه در فریزر خنک کنید تا خود را بگیرد. طی این زمان فر را تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. قفسه ی وسطی را آماده کنید و سینی فر را در آن قرار دهید تا گرم شود.

تارت آلو، زنجبیل و بادام

هنگامی که منتظر خنک شدن خمیر هستید باید مواد داخل تارت را آماده کنید. آلو ها را نصف کرده و هسته ها را جدا کنید. آنها را کنار بگذارید. بقیه ی تخم مرغ ها، 2 قاشق سوپخوری آرد، 4/1 قاشق چایخوری نمک، 150 گرم شکر، کره ی نرم شده، بادام، عصاره ی بادام و زنجبیل ساییده شده را در کاسه ی بزرگی بریزید.

این مواد را با هم بزنید تا کرم مانند و یکنواخت شوند. این مواد را درون خمیر تارت ریخته و سطح آن را صاف کنید، سپس آلوها را روی سطح آن بچینید ( اما فشار ندهید). بادام ها را نیز روی آن بریزید.

تارت را روی سینی داغ شده ی فر قرار دهید و 45 تا 50 دقیقه آن را بپزید تا زمانی که مواد وسط آن پف کرده، طلایی شده و سفت به نظر برسد و آلوها نیز آبدار و نرم شده باشند. بگذارید در همان ظرف خنک شود و سپس با خامه، بستی یا خامه ی غلیظ شیرین شده با زنجبیل میل کنید.

نکته: پخت تارت روی یک سینی داغ از رازهای پخت پاستری است. این سطح مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و کمک می کند تا پاستری مغز پخت شود. اگر در مرحله قرار دادن خمیر پای روی قالب، در خمیر سوراخی ایجاد شد دست پاچه نشوید، این اتفاق اغلب هنگام تهیه خمیرهای کره ای می افتند. کمی از خمیر های بریده شده را بردارید و به خوبی سوراخ را بپوشانید و آن را ترمیم کنید.

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده</p