یکی از انواع چیز کیک خوشمزه چیز کیک تاکسیدو نام دارد که با روی هم چیده شدن چند لایه مجزا با رنگ های مختلف تهیه میشود و ظاهر بسیار جذابی دارد.

طرز تهیه چیز کیک تاکسیدو 

مرحله اول:

بیسکوییتها را کمی خرد کرده و در غذا ساز بریزید و آنها را کاملا خرد کنید.کره را داخل تابه ای آب کنید و به بیسکوئیت ها اضافه کنید و آنها را خوب باهم مخلوط کنید. یک قالب ترجیحا گرد انتخاب کنید و مخلوط بیسکوئیت را در کف قالب خوب فشار دهید. قالب را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شوند.

مرحله دوم:

در همین حین، آب آناناس را با 1/2 لیوان آب معمولی رقیق کنید و همراه با پودر ژلاتین در کاسه ای ریخته و روی بخار آب قرار دهید تا شفاف شود. هنگامیکه ژلاتین در حال آب شدن است، خامه فرمی را  همراه با پنیر خامه ای در کاسه ای بریزید و آنها را با دور کند همزن خوب مخلوط کنید. شکلات را نیز به روش بن ماری ذوب کنید.

مرحله سوم:

شکر را در تابه ای روی حرارت ملایم قرار دهید و 2 قاشق آب به آن اضافه کنید، شکر را روی حرارت کم هم بزنید تا شفاف شود. سپس اجازه دهید تا کم کم کاراملیزه شود. سپس بقیه نصف پیمانه آب را به کارامل اضافه کنید و اجازه دهید تا غلیظ شود.

مرحله چهارم:

حالا مخلوط ژلاتین را به مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید و خوب هم بزنید.سپس مایه را به سه قسمت تقسیم کنید. بیسکوئیتها را از یخچال بیرون بیاورید و یک قسمت از مایه را روی آنها بریزید. قالب را به مدت 7 دقیقه در فریزر قرار دهید.

قسمت دیگر را با شربت کارامل مخلوط کنید و وقتی قالب را از فریزر بیرون آوردید آن را روی مواد قالب بریزید و دوباره درون فریزر قرار دهید تا سفت شوند.

قسمت سوم را نیز با شکلات آب کرده مخلوط کنید و درون یخچال قرار دهید تا خوب سفت شوند. برای تزیین این چیز کیک هم میتوانید از شکلات آب شده یا رنده شده استفاده کنید و لذت ببرید.

نکته: ترتیب لایه ها را می توانید به دلخواه خودتان تغییر دهید.