اردورها پیش غذاهای متفاوتی هستند که با مواد اولیه بسیار ساده درست می شوند که اتفاقا خوشمزه و پرطرفدارند. در بین انواع بی شمار پیش غذا، املت همیشه یکی از محبوب ترین ها بوده که می توان انواع آن را به راحتی با مواد و سبزیجات گوناگون و البته تخم مرغ که پایه اصلی املت است تهیه کرد. روش تهیه املت کلاسیک را تقریبا همه می دانند و آن را جزو خوراک های دم دستی به حساب می آوریم اما اگر کمی حوصله به خرج دهیم و املت را در قالب های متفاوت و به اشکال متنوع تهیه کنیم آن وقت پیش غذا یا املت مجلسی خواهیم داشت که می توان به عنوان فینگرفود سرو کنیم. یکی از محبوبترین املت های فانتزی، املت قلبی است که برای تهیه اش نیاز به قالب های قلبی شکل داریم که به راحتی می توان از فروشگاه های متعدد  لوازم قنادی تهیه کرد.

روش تهیه املت قلبی

املت قلبی از نظر مواد اولیه تفاوتی با انواع املت ندارد و تنها ظاهر زیبای آن است این املت قالبی را محبوب کرده است. این موضوع سبب شد تا تصمیم بگیریم در این نوشته شما عزیزان را با روش تهیه املت قلبی آشنا کنیم اما حتما می دانید که این مواد را می توانید در ظرف و قالب های متنوع و طبق سلیقه خودتان هم تهیه و سرو کنید. امیدواریم از آموزش امروز لذت کافی ببرید.

املت قالبی

طرز تهیه املت قلبی

مرحله اول:

پیاز را به صورت نگینی، ریز خرد کنید. روغن و کره را در تابه بریزید و روی شعله قرار دهید تا گرم شود و سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید در حد طلایی شدن سرخ شود.

مرحله دوم:

سیر را له یا ریز خرد کنید و به پیاز بیافزایید و کمی تفت دهید تا جایی که عطر آن بلند شود.

مرحله سوم:

گوجه را با پیاز و سیر به همراه ادویه ها تفت دهید تا کمی سرخ شود و آب آن تقریبا کشیده شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله اسفناج را به مواد بیافزایید و کمی که تفت داده شد، مواد را از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله پنجم:

تخم مرغ و شیر را به وسیله همزن برقی بزنید تا جایی که به خوبی سبک و کف دار شود.

مرحله ششم:

مواد املت قلبی را با تخم مرغ زده شده و پنیر مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم:

قالب را با کمی روغن یا کره چرب کنید و 1/3 از هر قالب را با مواد پر کنید(کمی یا زیادی ارتفاع املت قالبی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید املت نازکتری داشته باشید 1/2 قالب را پر کنید)

تهیه املت قلبی

مرحله هشتم:

قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا املت قلبی به خوبی بسته شود.(اگر دوست دارید روی املت برشته شود در انتهای کار گریل را روشن کنید فقط مراقب باشید و مدام املت را نگاه کنید چون تخم مرغ سریع می سوزد)

تهیه املت قالبی

مرحله نهم:

املت را پس از خنک شدن از قالب خارج کنید. زمانی که املت داغ است لبه ها را به وسیله چاقویی نوک تیز از دیواره قالب جدا کنید و صبر کنید تا خنک شود و سپس املت ها را به وسیله چاقو و چنگال به آرامی از قالب خارج کنید(اگر املت داغ را از قالب جدا کنید احتمال خرد شدن آن زیاد است پس عجله نکنید)

امل قلب مجلسی

نکات کلیدی تهیه املت قلبی

در این املت می توان از انواع ادویه به دلخواه استفاده کرد.

اگر دوست دارید املت کمی منسجم تر باشد می توانید مقداری آرد سوخاری(2 قاشق سوپخوری) به مواد اضافه کنید.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم املت قلبی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.