دسر ریواس و توت فرنگی با کماج دارچینی

دسر فول ریواس و توت فرنگی با کماج دارچینی

ریواس تازه بهترین انتخاب است به شرطی که آن را پیدا کنید، زیرا ساقه های آن ترد و شیرین تر است و در این پودینگ خامه ای موج های صورتی رنگی زیبایی ایجاد می کند. برای تهیه سریع این دسر می توانید توت فرنگی تازه را با کمپوت ریواس مخلوط کرده و بپزید.

دسر فول ریواس و توت فرنگی با کماج دارچینی

طرز تهیه: فر را از قبل تا دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. ریواس ها را به قطعات کوتاهی خرد کنید، آنها را در یک ظرفِ پخت بزرگ بریزید، 80 گرم شکر را روی آن پاشیده و به خوبی هم بزنید. پوست پرتقال را ریز رنده کنید و آب آن را فشار داده و روی ریواس ها بریزید. ریواس ها را در یک لایه بچینید تا روی هم قرار نگیرند سپس 15 تا 20 دقیقه آنها را بپزید تا زمانی که نرم و شیره دار شود.

در این زمان توت فرنگی ها را نصف کرده یا اگر بزرگند آنها را چهار قاچ کنید. آنها را با ریواس های داغ و شربتش مخلوط کنید و بگذارید تا خنک شود. این شربت، توت فرنگی ها را نرم خواهد کرد.

دسر فول ریواس و توت فرنگی با کماج دارچینی

برای کماج ، کره و شکر باقی مانده را در کاسه ی بزرگی ریخته و آنقدر بزنید تا خامه ای شود. آرد، برنج ساییده شد، دارچین و نمک را مخلوط کرده و با مخلوط کره ای هم بزنید. اما زیادی آن را هم نزنید زیرا این کار کماج را سفت می کند.

دسر فول ریواس و توت فرنگی با کماج دارچینی

خمیر را به شکل لوله ای با قطر 7 سانتی متر لول کنید، سپس آن را در کیسه ی فریزر بپیچید و در فریزر بگذارید تا سفت و خشک شود. این خمیر را می توانید تا یک ماه در فریزر نگه دارید.

حرارت فر را به 180 درجه برسانید. با استفاده از یک چاقوی اره ای خمیر کماج را به شکل 12 حلقه با قطر 1 سانتی متر ببرید. آنها را روی یک سینی فر نچسب قرار دهید.

دسر فول ریواس و توت فرنگی با کماج دارچینی

کماج ها را 15 تا 20 دقیقه بپزید یا تا زمانی که طلایی شوند. روی آنها کمی شکر بپاشید، بگذارید روی همان سینی خنک شده تا خود را بگیرد و سفت شود. آنها را به روی توری خنک کننده انتقال دهید تا کاملا خنک شوند.

هنگامی که آماده سرو بودید، خامه و پنیر خامه ای یا ماست را با هم بزنید تا غلیظ شود، سپس آن را با مخلوط توت فرنگی و ریواس پخته شده مخلوط کنید. اگر میوه ها شیره ی زیادی پس داده اند کمی از آن بردارید زیرا دسر را شل می کند. با قاشق دسر فول را در لیوان یا کاسه بریزید و همراه با چند کماج در کنار آن میل کنید.