در هنر شیرینی پزی، تهیه کیک بسیار دلنشین است. کسانی که پایه درست کردن کیک و دسرهای متفاوت را می دانند اگر کمی خلاقیت و حوصله به خرج دهند می توانند با ترکیب مواد مختلف دسرهای خوش طعم ترکیبی و البته متفاوت از آنچه همیشه تهیه می شود درست کنند و از نتیجه ابتکار خود لذت ببرند. یکی از کیک های ترکیبی پر طرفدار و خوشمزه، کیک کارامل است که برای تهیه آن باید روش تهیه نوعی کیک و همچنین کرم کارامل و نکات تهیه آن را بدانیم .

تهیه کیک کاراملی

کیک کارامل(flan cake) را می توانیم جزو دسرهای کرمی به حساب آوریم که لطافت و تازگی آن بسیار خوشایند است و سرو یک کیک کاراملی خوشمزه می تواند ویژگی خاصی به میهمانی های شما دهد. پس در این نوشته قصد ما آشنا کردن شما با روش و فوت و فن تهیه کیک کارامل خانگی است.

کیک کاراملی مجلسی را می توان در قالب های تکنفره نیز تهیه کرد که سرو تکنفره آن جلوه خاص و زیبایی به میز پذیرایی شما خواهد بخشید پس  با صرف کمی حوصله  این دسر لذیذ را درست کنید وهمه را شگفت زده کنید.

کیک کارامل ساده

طرز تهیه کیک کارامل

 

تهیه کرم کارامل

 

مرحله اول:

برای درست کردن شیر خامه ای(half and half)، یک پیمانه شیر را با یک پیمانه خامه به خوبی ترکیب نمایید و سپس به میزان مورد نیاز از آن استفاده کنید.

مرحله دوم:

شیر خامه ای، شیر عسلی، پنیر خامه ای و وانیل را در با همزن برقی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود و گلوله ای از پنیر خامه ای در مواد دیده نشود.

کیک کارامل با شیر عسلی

مرحله سوم:

تخم مرغ کامل و زرده را با مواد اضافه کنید و با همزن بزنید تا مایه صاف  یکدستی حاصل شود.  

مرحله چهارم:

قالب شیفون دار 20 سانتی را به خوبی با کره نرم شده چرب کنید. سس کارامل را کف قالب بریزید.

مرحله پنجم:

مایه کارامل را درون قالب بریزید.  

تهیه کیک

مرحله اول:

زرده تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود.

کیک کارامل خانگی

مرحله دوم:

شیر خامه ای و کره ذوب شده را با مواد ترکیب کنید.

مرحله سوم:

آرد شیرینی، پودر کاکائو، جوش شیرین و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن مخلوط نمایید.  

کیک کارامل خانگی

مرحله چهارم:

در این مرحله سرکه را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله ششم:

 مایه آماده شده را روی مایه کرم کارامل بریزید و قالب را در سینی فر قرار دهید و در سینی آب جوش بریزید تا جایی که تقریبا نیمی از قالب را بگیرد.

مرحله هفتم:

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت  90 دقیقه قرار دهید تا کیک به خوبی بپزد. پس از کامل شدن زمان پخت کیک، خلال دندانی را تا نیمه در کیک فرو ببرید، اگر خلال تمیز از کیک خارج شد نشانه آماده شدن کیک کارامل خوشمزه شما است.

 پس از خارج کردن کیک از فر اجازه دهید به خوبی خنک شود سپس لبه ها را با چاقوی تیز و باریک از قالب جدا کنید. یک بشقاب روی دهانه قالب قرار دهید و کیک را به آرامی برگردانید.

کیک کاراملی خانگی

نکات تهیه کیک کارامل:

-برای تهیه این کیک می توانید از پودر آماده کرم کارامل نیز استفاده کنید و آن را طبق دستور تهیه نمایید.

-برای تهیه کیک کارامل اگر دوست دارید کیک ساده و وانیلی باشد مقدار پودر کاکائو را حذف کنید و به همان میزان، به مقدار آرد بیافزایید.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم کیک کارامل را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.