سالاد موزارلا با گوجه فرنگی

سالاد موزارلا با گوجه فرنگی

گریمولاتا یک مخلوطِ سنتیِ ایتالیایی متشکل از جعفری خرد شده و سیر با پوست لیموی رنده شده است. می توانید آن را روی سالاد یا ماهی پخته شده، گوشت یا پاستا بپاشید. اگر سالاد موزارلا، گوجه فرنگی و ریحان را ترجیح می دهید باید برگ های یک دسته ریحان را جدا کرده و همراه با پنیر و گوجه فرنگی مخلوط کرده و آن را با نمک، فلفل و روغن مزه دار کنید.

سالاد موزارلا با گوجه فرنگی

طرز تهیه: پوست لیمو را خیلی ریز رنده کنید. سیر و برگ های جعفری را خرد کرده و با پوست لیمو و کمی نمک و فلفل در کاسه ای مخلوط کنید. به این مخلوط گریمولاتا می گویند.

گوجه فرنگی ها و موزارلا را ورق ورق کنید. برش های گوجه و پنیر را در بشقاب بزرگی بچینید، آنها را با نمک و فلفل مزه دار کنید. گریمولاتا را روی سالاد ریخته و هنگام سرو کمی روغن زیتون روی آن بریزید.

نکته: گوجه فرنگی های بومی (HEIRLOOM) گوجه فرنگی های شفافی هستند که آنها را گاهی « heritage» نیز می نامند. این گوجه ها از واریته های قدیمی هستند که محبوبیت آنها به خاطر طعم و ظاهر خاص آنهاست. می توانید آنها را در بازارهای محصولات کشاورزی یا میوه فروشی ها پیدا کنید و همین طور در سوپرمارکت ها به شرطی که فصل گوجه فرنگی باشد.