پنیر بز و پوره ذرت پلنتا

مواد لازم برای تهیه پنیر بز و پلنتا (پوره ی ذرت)

آب پخت سبزیجات (براث) 1.5 لیتر  .  پنیر پارمزان یا هرنوع پنیر سفت دیگر 50 گرم

پلنتای زود پز 375 گرم   .  کره بدون نمک 50 گرم   .  روغن زیتون 175 میلی لیتر

سیر 2 حبه   .  جعفری یا ریحان تازه 1 دسته   .  قارچ های دکمه ای بزرگ 6 عدد

فلفل دلمه ای 2 تا 3 عدد  .  پنیر بز  100 گرم   . سس پستو  2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه تازه ساییده شده

پنیر بز و پوره ذرت پلنتا

این غذا یک برگر عالی و خوشمزه مخصوص مهمانان گیاهخوار شماست. این غذا حتی گوشتخواران سرسخت را هم به اشتها می آورد. برای بدست آوردن یک بافت کرمی عالی، پنیر بز را یک ساعت قبل از مصرف از یخچال در آورید.

پنیر بز و پوره ذرت پلنتا

طرز تهیه: برای را در قابلمه ی بزرگی ریخته و سپس آن را به جوش بیاورید. طی این زمان پارمیزان را کاملا خرد کنید. با دقت پلنتا را به شکل یکنواخت در براث جوشان ریخته، آن را مرتب با یک قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی که تمام پلنتا را به قابلمه بیفزایید.

پلنتا به سرعت غلیظ خواهد شد. چند دقیقه آن را بپزید تا غلیظ شده و با یک قاشق چوبی دسته بلند آن را هم بزنید تا غل بزند. قابلمه را از روی شعله بردارید، پنیر رنده شده، کره و مقدار کافی نمک و فلفل در آن بریزید. کمی از آن را بچشید-پلنتا به نمک و فلفل زیادی نیاز دارد تا مزه دار شود.

ظرف فری به ابعاد 20 در 30 سانتی متر را کمی چرب کنید، سپس پلنتا را درون آن ریخته و سطحش را صاف کنید. اجازه دهید تا 10 دقیقه خنک شود. این مواد سفت خواهد شد. می توانید این کار را یک روز جلوتر نیز انجام دهید-فقط باید سر آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

پنیر بز و پوره ذرت پلنتا

به سراغ سبزیجات برویم. سیر را له کرده و ریحان را کاملا خرد کنید. آن ها را با بقیه روغن زیتون به کاسه ای اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. حاصل کار یک مخلوط روغن و سبزیجات است.

اگر ساقه ی قارچ ها بلندتر از کلاهک آنهاست، آن را بریده و هم سطح کنید. فلفل ها را به چهار قسمت تقسیم کرده و دانه های آنها را در بیاورید. معجون روغن و سبزیجات را توسط برس روی قارچ ها و فلفل ها بمالید.

پنیر بز و پوره ذرت پلنتا

با استفاده از یک قالب دایره ای به قطر 10 سانتی متر یا یک نعلبکی تعداد 6 عدد دایره از پلنتا در بیاورید. پنیر بز را شش قسمت کنید.

قبل از شروع پخت، بررسی کنید که ذغال گر گرفته باشد و یا از قبل دمای گریل به 200 درجه سانتیگراد رسیده باشد. به آرامی روی پلنتا ها را با برس چرب می کنیم. هر طرف پلنتا را چند دقیقه می پزیم، مستقیما روی گریل گذاشته یا در سینی یا غربال سیمی روی گریل قرار می دهیم تا زمانی که طلایی و ترد شود. آن را کنار بگذارید و گرم نگه دارید.

قارچ ها و فلفل های دلمه ای را مستقیما روی سینی یا قفسه ی گریل قرار دهید تا هر سمت آن 5 دقیقه بپزد و طلایی و نرم شود. مقداری تاپناد یا پستو وسط هر یک از پلنتاها بریزید، روی آن یک قطعه فلفل قرار دهید، قارچ را وارونه روی آن قرار داده و درنهایت یک حلقه پنیر بز روی قارچ بگذارید. کمی روغن سیر و ریحان روی آن ریخته و سرو کنید.