امروز هم می خوایم به غذای جدید با جگر رو به شما آموزش بدیم تا اگر شما هم از علاقه مندان به این خوراک خوشمزه هستید، حتما آن را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. اسم این غذا خوراک جگره که با سیب زمینی سرخ کرده نگینی شده سرو میشه.

البته مواد اولیه ی دیگه ای هم بهش اضافه میشه و طعم اون رو فوق العاده می کنه. البته اضافه کردن  بعضی از این مواد دل به خواهیه و هر کسی اون رو به روش خاصی درست می کنه. در ادامه طرز تهیه خوراک جگر خوشمزه رو بهتون یاد میدیم تا به ساده ترین و خوشمزه ترین روش اون رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید:

  تزیین خوراک

طرز تهیه خوراک جگر

 

۱- سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. آن را پوست می کنیم، به صورت نگینی خرد می کنیم و در تابه ی جداگانه سرخ می کنیم.

۲- جگرها را بشویید و در آبکش بریزید تا آب آن کاملا برود. سپس آن ها را به اندازه ی دو بند انگشت و یا کمی درشت تر خرد کنید.

۳- یک پیاز بزرگ را نگینی خرد کنید. در تابه کمی روغن بریزید و پیازها را داخل آن تفت دهید تا کمی نرم و سبک و به اصطلاح عسلی شود.

۴- جگرهای خرد شده را داخل پیاز ها بریزید و تفت دهید. بعد از آن که پیازها کمی سرخ شدند و رنگ آن ها تغییر کرد، فلفل دلمه ای خرد شده، زردچوبه، نمک و ادویه را به آن اضافه کنید.

۵- کمی آب داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید تا جگرها خوب بپزند. در انتها سیب زمینی را که از قبل سرخ کرده اید به جگر اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. بسته به دلخواهتان می توانید جگر را کمی آبدار از روی شعله بردارید. آن را در ظرف مورد نظر تزیین کرده و سرو کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه خوراک جگر

- شما می توانید از جگر مرغ، جگر گوسفند و یا جگر گوساله استفاده کنید.

- اضافه کردن دل و قلوه به جگر می تواند طعم فوق العاده ای به خوراک جگر شما بدهد.

- در صورت تمایل و اگر دوست دارید پیاز ها درشت تر باشند، می توانید آن ها را به صورت باریک نیز خرد کنید.

- برای بهتر شدن طعم خوراک جگر می توانید کمی ریحان خرد کنید و به جگر اضافه کنید.

- در بسیاری از دستورها به خوراک جگر گوجه فرنگی بدون پوست و خرد شده و یا کمی رب اضافه می کنند تا هم طعم بهتری داشته باشد و هم خوراک رنگ و ظاهر دلچسبی بگیرد.

- می توانید سیب زمینی سرخ کرده را با خوراک جگر مخلوط نکنید. خوراک مرغ را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید و سیب زمینی ها را به شکل دورچین اطراف آن بریزید تا تردی خود را از دست دهد.

- توجه کنید که خوراک جگر و یا هر غذای دیگری که با جگر درست می شود را بیش از حد مصرف نکنید. چون اگرچه خواص جگر بسیار زیاد است اما مصرف بیش از اندازه ی آن می تواند مشکلاتی از جمله مشکلات مربوط به کبد (به دلیل افزایش مس بدن) و یا بروز بیماری های قلبی (به دلیل کلسترول زیاد آن) مانند سکته را به همراه داشته باشد. همچنین اگر کلسترول بالا دارید و دچار چربی خون هستید به شما توصیه می کنیم این دسته از غذاها را کمتر مصرف کنید و جگر را ترجیحا به صورت کباب شده میل کنید.

  خوراک جگر   تصاویر از : @rah_fastfood,@golnary.m, @pokht_o_paz_