این غذا معجونی است از همه ی چیزهایی که من دوست دارم- بورانی بادمجان، ادویه دوکاه، سالاد هندوانه و نان تهیه ی همگی آنها آسان بوده و این غذا میز شما را رنگارنگ می کند. اگر تاکنون هندوانه را با فتا امتحان نکرده اید، خود را برای چشیدن طعمی مهیج آماده کنید -پنیر شور و سرد و هندوانه ی خوش طعمی که شما را سر حال می آورد. همراه ما باشید با طرز تهیه سینی غذای گیاهی خوشمزه با چاشنی فوق العاده ای که هرگز طعمش را فراموش نخواهید کرد.

بشقاب خوش مزه ی آسان

طرز تهیه سینی غذای گیاهی

فر را از قبل گرم کرده و یک سینی بزرگ فر را کمی چرب کنید. بادمجان ها را از طول به دو نیم کنید سپس مطابق شکل برش های عمیقی روی آن بزنید و آنها را در سینی فر قراردهید.  هر دو سمت بادمجان ها را به مدت 10 دقیقه گریل کنید تا زمانی که کاملا نرم و خمیری شود.

بشقاب خوش مزه ی آسان

حال سیر را له کنید. با قاشق گوشت بادمجان ها را در آورده و در کاسه ی غذا ساز بریزید.

بشقاب خوش مزه ی آسان

اکنون ماست، سیر، پوست لیمو و نیمی از آب لیمو را اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا نرم شود. سپس تیغه را در آورده و برگ های شوید را خرد کنید در آن بریزید و هم بزنید. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

اکنون دوکاه را تهیه کنید. دانه های کنجد را در یک قابلمه ی داغ بریزید، چند دقیقه هم بزنید تا طلایی و بو داده شود. دانه ها را به کاسه ای انتقال دهید سپس با فندق ها، پاپریکا و گرام ماسالا مخلوط کنید. آن را با نمک مزه دار کنید.

بشقاب خوش مزه ی آسان

هندوانه را نصف کنید سپس آن را قاچ کنید. روی هر قاچ به شکل عمودی برش هایی با فاصله ی 1 سانتی متری بزنید تا به پوست برسید. چاقو را زیرا گوشت برده و به صورت افقی برش بزنید تا قطعات هندوانه از پوست جدا شود.

هندوانه ها را در بشقاب ریخته، سپس پنیر فتا را خرد کرده و همراه نعنا روی آن بریزید. چند قطره روغن زیتون روی آن پاشیده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. بورانی بادمجان، دوکاه و سالاد هندوانه را همراه با یک ظرف روغن زیتون و نان سرو کنید. سینی غذای گیاهی شما آماده نوش جان کردن است.

بشقاب خوش مزه ی آسان

نکته:

دوکاه یک چاشنی معطر مصری است که از اختلاط ادویه و مغزهای له شده بدست می آید. در اینجا از گرام ماسالا به عنوان یک پایه ی تند استفاده شده که مخلوطی از زیره، گشنیز و ادویه های دیگر است که معمولا برای تهیه دوکاه استفاده می شود. برای خوردنِ آن، یک تکه کوچک نان را در روغن فرو برده و سپس در دوکاه فرو می برند. این چاشنی برای گوشت گوساله نیز بسیار عالی است.