کوفته ی بره با ماست و خیار

کوفته بره با تاتزیکی

طرز تهیه: پیازها را کاملا خرد کرده و سیر را له کنید، برگه های زردآلود و نیمی از نعنا را هم خرد کنید.

کوفته بره با تاتزیکی

گوشت چرخ شده را همراه با پیاز، سیر، برگه زردآلو، نعنا، زیره، پودر فلفل قرمز، آویشن و تخم مرغ به کاسه ی بزرگی بیفزایید. آن را با نصف قاشق چایخوری نمک و فلفل مزه دار کنید.

همه این مواد را با دست مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند. اگر بخواهید مزه ی کوفته را بچشید کمی از آن را سرخ کنید و در صورت نیاز چاشنی بیشتری به آن بزنید. با دستان مرطوب، کوفته ها را شکل دهید و 25 تا 30 توپ کوچک به اندازه گردو درست کنید. روی آنها را بپوشانید و حداقل 30 دقیقه یا حتی تا دو روز در یخچال قرار دهید.

کوفته بره با تاتزیکی

جهت تهیه ماست و خیار، ابتدا خیار را پوست گرفته و دانه ها را با قاشق چایخوری خارج کنید. وجود دانه ها سبب آبکی شدن این سس می شود. گوشت خیار را نازک برش زده یا رنده کنید.

خیار را با ماست مخلوط کنید. بقیه ی برگ های نعنا را خرد کنید و در آن بریزید و سپس با نمک و فلفل آن را مزه دار کنید. قبل از پخت، ذغال را بررسی کنید که خوب گر گرفته باشد یا کباب پز را از قبل تا 200 درجه ی سانتیگراد گرم کنید. کوفته ها را 10 دقیقه بپزید و آنها را مرتب برگردانید تا هر دو طرف آن طلاییِ تیره شود و مغز آن نیز بپزد. هنگامی که آماده شده کوفته را با ماست و خیار و نان لواش سرو کنید.

نکته: می توانید کوفته ها را در یک ماهیتابه بزرگ قرار دهید و آنها را با کمی روغن کباب کنید. همچنین می توانید آنها را روی قفسه ی پایین فر نیز کباب کنید.