کباب گوشت راسته با طعم سبزیجات و لیمو

کباب گوشت راسته

فیله گاو برای کباب کردن بسیار عالی است زیرا چرب بوده و پخت آن چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد. وقتی آن را به سیخ می کشید، دقت کنید تا همه آنها محکم سر جای خود قرار بگیرند. جهت جلوگیری از پخته شدن بیش از حد سطح گوشت قبل از اینکه وسط آن بپزد، حرارت باید به تمام سطوح گوشت برسد.

کباب گوشت راسته

طرز تهیه: فیله گاو را به اندازه لقمه های نسبتا درشت خرد کنید و اضافات آن را جدا کنید. سیر را له کرده و پوست لیمو را رنده کنید. گوشت را در یک کیسه ی پلاستیکی بزرگ مخصوص مواد غذایی یا یک کاسه ی پلاستیکی قرار دهید. سیر، پوست لیمو، سرکه، 4 قاشق سوپخوری روغن، آویشن و دانه های رازیانه را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شوند و سپس درب کیسه را بسته یا سر کاسه را بپوشانید و بگذارید حداقل به مدت 2 ساعت و یا تا 24 ساعت در یخچال مارینه شود.

کباب گوشت راسته

سیب زمینی ها را در قابلمه ی آب سرد و نمک بریزید، سپس آن را به جوش بیاورید. بگذارید تا 15 دقیقه بپزد یا تا زمانی که نرم شود. آن را آبکش کرده و کنار بگذارید. سیب زمینی ها را می توان از یک روز پیش پخت و سرد کرد.

سالاد را می توانید چند ساعت زودتر آماده کنید. پیازهای رازیانه را نصف کرده و برگه های آن را برش بزنید. پنیر را رنده کنید و روی همه ی مواد را بپوشانید و تا هنگام نیاز در یخچال نگه دارید.

پیش از پخت، ذغال ها را بررسی کنید که گر گرفته باشد یا دمای گریل (باربکیو) تا 200 درجه سانتیگراد رسیده باشد. گوشت را از داخل مواد در بیاورید. یکی در میان گوشت و سیب زمینی ها را به سیخ بکشید (6 سیخ) و آن ها را کاملا مزه دار کنید. اگر می خواهید از قبل سیخ ها را آماده کنید باید آنها را در یخچال قرار دهید. اما قبل از پخت سیخ ها را در بیاورید و مطمئن شوید که به دمای اتاق رسیده اند.

کباب ها را 12 تا 15 دقیقه خوب بپزید. طی این زمان 4 مرتبه آنها را بگردانید تا تمام سطوح آن طلایی شود، وقتی فشار می دهید باید سفت شده باشند و دیگر وسط آن صورتی رنگ نباشد. مراقب قطعات نازک تر گوشت باشید، زیرا به راحتی خشک می شوند. طی این زمان آب یک لیمو را گرفته و بقیه را قاچ بزنید (6 قاچ). آب لیمو، 2 قاشق سوپخوری روغن را به سالاد رازیانه اضافه کرده و مزه دار کنید و برگ های نعناع را روی آن بریزید. قاچ های لیمو را در کنار سیخ ها قرار داده و غذا را سرو کنید.