صدف (گوش ماهی) با سوسیس و نخود

صدف (گوش ماهی) با سوسیس و نخود

علی رغم تصورات اغلب مردم، پخت صدفهای دریایی نیاز به مهارت زیادی ندارد فقط  ماهیتابه باید کاملا داغ و مناسب باشد. بقیه بخش های این غذا را می توان از پیش تهیه کرد. پس تمام کاری که باید انجام دهید پاره کردن مقداری نان تازه است.

صدف (گوش ماهی) با سوسیس و نخود

طرز تهیه: سوسیس‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید. یک ماهیتابه بزرگ یا قابلمه ی کم عمق را حرارت دهید. روغن را در تابه بریزید و سوسیس را به آن افزوده و به مدت 5 دقیقه تا زمانی که طلایی شود سرخ کنید. طی این زمان پیاز را کاملا خرد کرده و سیر را نازک برش بزنید.

وقتی سوسیس آماده شد آن را به کاسه انتقال دهید. روغن اضافه ماهیتابه را در کاسه ی دیگری بریزید، اما بگذارید به اندازه ی 2 قاشق سوپخوری باقی بماند. پیاز و سیر را به ماهیتابه افزوده و تفت دهید.

صدف (گوش ماهی) با سوسیس و نخود

این مخلوط را به آرامی 10 دقیقه حرارت دهید تا زمانی که نرم شود. در همین زمان گوجه های گیلاسی را نصف کنید. گوجه و پیاز را به نخود و سوسیس سرخ شده اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه با هم بپزند تا زمانی که گوجه ها شروع به نرم شدن کنند. مزه ی آن را میزان کنید. سپس همه ی مواد را در کاسه ای بریزید. در صورت تمایل می توانید این کار را چند ساعت قبل انجام داده و مواد را به شکل در بسته در یخچال نگهداری کنید. ماهیتابه را با حوله های کاغذی پاک کنید.

صدف ها را با یک حوله ی کاغذی خشک کنید، زیرا آب اضافی مانع کاراملی شدن آنها در ماهیتابه می شود. بخش سفید ماهیچه ای و سفت آن را ببرید و سپس آن ها را با نمک، فلفل و کمی پاپریکای دودی مزه دار کنید.

صدف (گوش ماهی) با سوسیس و نخود

ماهیتابه را روی شعله ی ملایم حرارت دهید، کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید، سپس صدفها را در آن بریزید و بین آنها فاصله ایجاد کنید. به محض برخورد اولین صدف با ماهیتابه باید صدای جلز ولز ایجاد شود. پس از 2 دقیقه خواهید دید که حرارت به کناره های آن نفوذ کرده و گوشت لبه ی آن به رنگ قهوه ای طلایی در خواهد آمد. یکی از آنها را از ماهیتابه بردارید. اگر به راحتی از کف ماهیتابه جدا شده و طلایی و کاراملی شده باشد آن را برگردانید و بقیه را نیز بررسی کنید. بگذارید یک دقیقه ی دیگر هم بپزد و سپس آنها را از ماهیتابه جمع کنید.

شعله را زیاد کنید، مخلوط نخود را به ماهیتابه اضافه کرده، کمی آب انگور روی آن ریخته و دو دقیقه بپزید، ماهیتابه را مرتبا تکان دهید تا زمانی که به اندازه ی کافی گرم شود. صدفها را به ماهیتابه برگردانید و آنها را با مخلوط نخود آغشته کنید.

جعفری را درشت خرد کرده، روی ماهیتابه بپاشید و سپس کمی روغن زیتون خالص روی آن ها بریزید. غذا را با نان باگت تازه میل کنید.