پاستای مرغ و قارچ دو نفره به سرعت و به راحتی تهیه می شود و بسیار خوشمزه است. سرخ شدن قارچ و مرغ در مخلوط کره و اسفناج به پاستا طعم بسیار خوبی می دهد و در پایان پنیر خامه ای طعم فوق العاده این غذا را تکمیل می کند. پاستای مرغ و قارچ می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای یک شام دو نفره ساده باشد. اما می توانید با دو برابر کردن مواد، آن را برای عده ی بیشتری هم تهیه کنید.

 

طرز تهیه پاستای مرغ و قارچ دو نفره

 

در یک قابلمه بزرگ آب و کمی نمک بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پاستا را داخل قابلمه بریزید تا پخته شود.

در این مدت کره را در تابه ای روی حرارت ملایم آب کنید و آویشن را به آن اضافه کنید. سپس قارچ ورقه شده را به محتویات تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با کره مخلوط شود. اجازه بدهید مواد چند دقیقه بدون هم زدن روی حرارت بمانند. سپس کمی هم بزنید و مجدداً صبر کنید. این کار را حدود ۱۵ دقیقه تکرار کنید تا قارچ ها قهوه ای رنگ شوند.

با استفاده از یک کفگیر مناسب، قارچ ها را از تابه خارج کنید، طوری که کره و آویشن در تابه باقی بمانند. حال روغن را به تابه اضافه کنید.

به هر دو طرف سینه مرغ ها نمک و فلفل بپاشید. شعله زیر تابه را کمی بیشتر کنید و سینه مرغ را داخل همان تابه بریزید. اجازه بدهید دو طرف مرغ ها طلایی رنگ شود. اگر موقع برگرداندن، مرغ به تابه چسبیده بود یعنی هنوز آن طرف به خوبی سرخ نشده است و آماده برگرداندن نیست. حال، مرغ را از تابه خارج کنید و روی آن را بپوشانید تا گرم بماند.

حرارت زیر تابه را مجدداً کم کنید و نصف لیوان آب داخل آن بریزید. اجازه بدهید آب کمی گرم شود و در این مدت، با یک قاشق چوبی کف تابه بکشید تا تکه های مرغ و قارچ باقی مانده در آب حل شوند.

پنیر خامه ای را تکه تکه کنید و در کاسه بزرگی بریزید. برگ های آویشن را از تابه بیرون بریزید و آب داغ را روی پنیر خامه ای بریزید و حل بزنید تا پنیر در آب حل شود. ممکن است چند تکه کوچک باقی بماند که مشکلی هم ندارد چون با ریختن پاستای داغ ذوب خواهند شد.

وقتی پاستا پخته شد، آن را آبکش کنید و بلافاصله در مخلوط آب جوش و پنیر خامه ای بریزید و خوب هم بزنید تا پنیر کاملاً ذوب شود. قارچ ها را هم به پاستا اضافه کنید. مرغ را تکه تکه کنید و روی ظرف پاستا بریزید.

نکات تهیه پاستای مرغ و قارچ دو نفره:

بهتر است پاستای مرغ و قارچ را بلافاصله بعد از آماده شدن سرو کنید. البته امکان گرم کردن مجدد آن هم وجود دارد.