در بین غذاهای ایتالیایی ماکارونی و پاستا از جمله شناخته شده ترین نام ها است که تنوع بسیار زیاد دارد و آن را با مواد و سس های متنوع می توان تهیه کرد. از پاستای سبزیجات گرفته تا پاستا های گوشتی. از جمله پر طرفدارترین پاستاها می توان به پاستا آلفردو، پاستا پستو، پاستای قارچ، پاستا با سس ریحان و گوجه، پاستا با سس قارچ و گوشت و  .. اشاره کرد.

پاستا با سس قارچ و گوشت که سس آن شباهت بسیاری به بیف استراگانوف دارد نمونه ای از پاستاهای لذیذ و پر طرفدار است و به این دلیل در این نوشته قصد داریم شما عزیزان را با فوت و فن تهیه پاستا قارچ و گوشت آشنا کنیم.

پاستا گوشت وقارچ

روش تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت

مرحله اول:

سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و یا آن را له کنید. پیاز را نگینی خرد کنید. کره و روغن مایع را در تابه بریزید تا داغ شود. بعد از داغ شدن کره و روغن، پیاز و سیر را در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله دوم:

قارچ خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا آب آن کشیده شود.

سس قارچ و گوشت

مرحله سوم:

 در این مرحله گوشت را همراه فلفل، آویشن، دارچین و نمک به مواد قبل اضافه کنید. کمی شعله را زیاد کنید تا گوشت با حرارت زیاد تفت بخورد و تقریبا سرخ شود.(مدام مایه پاستا قارچ و گوشت را هم بزنید تا در اثر حرارت بالا نسوزد. حرارت بالا باعث می شود بوی گوشت بهتر گرفته شود)

پاستا قارچ و گوشت

مرحله چهارم:

آرد را همراه مقداری روغن در ظرفی جداگانه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس شیر را کم کم به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و در انتها خامه را بیافزایید.

مرحله پنجم:

مایه گوشتی را که کمی خنک شده  به سس خامه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد به یکدیگر آغشته شوند.

پاستا با سس قارچ

مرحله ششم:

1/3 ظرفی مناسب را پر آب کنید و روی حرارات قرار دهید تا آب به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، دو قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و آویشن به آب اضافه کنید. پاستا را در آب جوش بریزید و در ظرف را بگذارید تا پاستا به خوبی مغز پخت شود (برای جلوگیری از سر رفتن پاستا یک قاشق چوبی در ظرف حاوی پاستا قرار دهید). پس از حدود ده تا دوازده دقیقه پاستا را آبکش کنید و آن را در ظرف مناسب سرو بکشید.

مرحله هفتم:

سس قارچ و گوشت را روی پاستا بریزید و و پاستا با سس قارچ و گوشت را با مقداری جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

پاستای قارچ با گوشت

نکات کلیدی تهیه پاستا با سس قارچ و گوشت:

-پاستا با سس قارچ و گوشت را می توان به صورت جداگانه سرو کنید یعنی هنگام سرور پاستا را در ظرف جداگانه بریزید و سس را در ظرفی دیگر.

-برای تهیه سس قارچ و گوشت می توان از گوشت تکه ای نیز استفاده کرد و یا اینکه قارچ پخته شده را با میکسر میکس کنید.

-برای لذیذ تر و مزه دارتر شدن سس می توان مقداری فلفل دلمه خرد شده با گوشت تفت دهید و سس را با فلفل دلمه تهیه کرد.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم پاستا با سس قارچ و گوشت را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.