کوکوها یکی از خوشمزه ترین و در عین حال دم دستی ترین غذاهایی هستن که هر وقت بخواید میتونید اون ها رو درست کنید. تنوع کوکوها خیلی زیاده و هر زمان نمی دونید غذا چی درست کنید می تونید یکی از انواع کوکو رو انتخاب کنید. بعضی کوکوها با گوشت و مرغ درست میشن. مثل کوکو گوشت. بعضی دیگه هم بدون گوشت. مثل کوکو سیب زمینی یا کوکو سبزی. بین انواع کوکوها اون هایی که بدون گوشت و مرغ درست میشه طرفدارهای بیشتری داره. به خاطر همین امروز تصمیم گرفتیم از بین انواع کوکوهای خوشمزه، طرز تهیه کوکو قارچ رو بهتون یاد بدیم. درست کردن کوکو قارچ خیلی راحته و اگه شما هم از طرفدارهای قارچ هستین، حتما بهتون پیشنهاد می کنیم این کوکوی خوشمزه رو امتحان کنین. کوکو قارچ خیلی هم خاصیت داره. حتما شما هم خواص بی نظیر قارچ برای پوست و مو رو می دونید. این کوکو برای کسایی که رژیم دارن و به دنبال یه غذای کم کالری هستن هم خیلی مناسبه چون قارچ اصلا کالری نداره. از ویتامین های قارچ هم که دیگه نگم براتون! راستی درست کردن کوکو قارچ زمان زیادی نمی بره و می تونید خیلی سریع اون رو بپزید. این رو هم بگیم که تو دستورهای مختلف کوکو قارچ به روش های مختلفی درست میشه و خیلی از مواد اولیه اون سلیقه ایه. ما از بین دستورهای مختلف آسون ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه کوکو قارچ رو انتخاب کردیم تا به شما هم یاد بدیم. بیاید با هم ببینیم طرز تهیه کوکو قارچ چجوریه.

  تزیین کوکو قارچ

طرز تهیه کوکو قارچ

  ۱- ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و بعد آن ها را رنده می کنیم. ۲- همه ی مواد از جمله جعفری، قارچ، پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را ریز خرد می کنیم. ۳- سیر و قارچ را در کمی روغن به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. ۴- سیب زمینی رنده شده، جعفری، فلفل دلمه ای، پیاز و سیر و قارچ تفت داده شده را در ظرفی می ریزیم و بعد نمک، فلفل، آرد سفید و تخم مرغ ها را نیز به آن ها اضافه می کنیم. مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم. ۵- مواد را در کمی روغن داغ شده داخل تابه میریزیم، مواد را با پشت قاشق صاف می کنیم، در تابه را می بندیم و اجازه می دهیم با حرارت بپزد. بعد از آن که یک طرف کوکو قارچ پخت، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد. کوکو قارچ خوشمزه ی شما آماده است. می توانید آن را با گوجه، زیتون و سبزی تزیین کنید و به عنوان نهار، شام و حتی پیش غذا سرو کنید.  

نکات کلیدی طرز تهیه کوکو قارچ

- مواد را حتما ریز ریز خرد کنید.

- برای سرخ کردن کوکو قارچ اجازه دهید تا روغن کاملا داغ داغ شود و بعد مواد را داخل آن بریزید.

- تخم مرغ ها را با احتیاط به مایه کوکو قارچ اضافه کنید. چون سایز تخم مرغ ها متفاوت است. اول ۳ عدد تخم مرغ اضافه کنید اگر احساس کردید به تخم مرغ بیشتری نیاز دارد، ۱ عدد دیگر به آن اضافه کنید.

- بهتر است قارچ را به همراه کمی آبلیمو تفت دهیم تا سیاه نشود.

- می توانید پیاز را به صورت رنده شده نیز استفاده کنید. در این صورت حتما آب آن را کامل بگیرید بعد به مواد اضافه کنید.

- می توانید برای زیباتر شدن کوکو از ۱ عدد هویج کوچک رنده شده هم در مواد اولیه آن استفاده کنید.

- در صورت دلخواه می توانید از پودر سیر به جای سیر تازه استفاده کنید.

  طرز تهیه کوکو قارچ   تصاویر از: ، cookigraphy ،@neda_74_ashpazbashi، @f_food_home@