قارچ سوخاری یکی از پیش­ غذا­های محبوب در رستوران­ها و خصوصاً فست فودهاست. اما فست ­فود­ها به اندازه ­ی کافی مضر هستند و مصرف آنها خیلی توصیه نمیشود مخصوصا که خیلی از فروشنده های فست فود چندین بار از روغنی برای سرخ کردن استفاده میکنند که قبلا داغ شده. پس بهتر است اگر هوس این پیش­ غذای محبوب را کرده اید و یا دوست دارید برای یک دورهمی با دوستانتان یک پیش ­غذای خوشمزه درست کنید خودتان درست به کار شوید. برای تهیه ی قارچ سوخاری روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه دو روش برای تهیه قارچ سوخاری خانگی، پفکی و خوشمزه  و بهتر از فست ­فود­ ها به شما آموزش داده شده است!

طرز تهیه قارچ سوخاری

مرحله­ اول:

برای تهیه قارچ های سوخاری رستورانی یک دست بهتر است از قارچ های دکمه ای و یک اندازه و ترجیحاً بسته بندی آماده استفاده کنید که تمیزتر اند. اما اگر قارچ ها، خاک و شن و ماسه زیاد دارند پوست آنها را جدا کنید و با کمی آب بشورید و اجازه دهید کاملاً خشک شوند. اگر دوست داشتید میتوانید قارچ ها را برش بزنید.

قارچ

مرحله دوم:

 در این مرحله دو راه دارید:

روش اول: ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف گودی با کمی نمک به خوبی همزده. بعد از اینکه قارچ ها کاملاً خشک شدند آنها را به آرد سفید آغشته کنید و سپس در ظرف تخم مرغ فرو کنید و اجازه دهید چند دقیقه در ظرف تخم مرغ ها بمانند، در آخر قارچ ها به آرد سوخاری آغشته کنید.

تخم مرغ و آرد   قارچ در آرد

روش دوم: تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری ماست و یا کمی شیر را و مقداری نمک را به هم به خوبی مخلوط کنید. و مقداری آرد سوخاری را به مخلوط اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس قارچ ها را که کاملاً خشک شده ­اند به مخلوط آغشته کنید و اجازه دهید چند دقیقه در مخلوط بمانند تا کاملاً به مواد آغشته شوند. سپس در آرد سوخاری بغلتانید.

مرحله سوم:

 روغن را در قابلمه گودی ریخته و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا کاملاً داغ شود. برای اینکه قارچ ها به خوبی سوخاری شوند باید روغن کاملاً داغ باشد. برای اینکه بدانید روغن کی آماده است تکه کوچکی نان را در روغن بیاندازید، زمانی که نان در روغن فرونرفت و شروع به سرخ شدن کرد یعنی روغن شما آماده است. قارچ ها را داخل روغن داغ بیاندازید و اجازه دهید سرخ شوند. زمانی که رنگ آنها طلایی شد، آنها را روی دستمال و یا ظرفی قرار دهید تا روغن اضافی آن برود.

مرحله آخر:

قارچ ها را در ظرفی که میخواهید سرو کنید قرار دهید برای اینکه ظاهر زیباتری پیدا کنید می توانید روی آنها ها کمی سبزی تازه بریزید و با سس دلخواه میل کنید و نوش جان!

قارچ سوخاری شده

سس تارتار و سس رنچ ایران کوک میتواند انتخاب خوبی برای سس کنار این پیش غذای محبوب باشد.

قارچ سوخاری با پنیر:

برای داشتن قارچ های سوخاری با پنیر کافیست در مرحله اول ساقه قارچ ها را جدا کرده و کمی پنیر پیتزا و یا پارمزان داخلش قرار داده و سپس بقیه مراحل را همانطور که توضیح داده شد انجام دهید.

نکته:

-دقت کنید که همیشه حرارت زیر روغن متوسط رو به بالا باشد در غیر این صورت ممکن است قسمت سوخاری شده از قارچ جدا شده و قارچ هایتان را خراب کند.

- حتماً از روغنی استفاده کنید که مناسب سرخ کردن و حرات بالا باشد.( روغن آفتاب گردان و روغن ذرت اصلاً مناسب نیستند.)

- قارچ ها را خیلی در آب قرار ندهید و نشورید چرا که حالت اسفنجی دارد و آب را به خود جذب میکند و موقع سرخ شدن بسیار خطرناک است.

- میتوانید از ادویه و چاشنی هایی  که دوست دارید مثل پودر سیر و پودر پاپریکا و آبلیمو در مخلوط تخم مرغ استفاده کنید.

- اگر  از آرد سوخاری درشت و یا پودر نان استفاده کنید قارچ ها ظاهر بسیار زیباتری پیدا خواهند کرد.

- اگر دستگاه سرخ کن داشته باشید کارتان راحتر است و قارچ ها طعم و مزه بهتری خواهند داشت. اما اگر نداشتید همانطور که گفته شد از یک قابلمه گود استفاده کنید!

- تعداد زیادی قارچ را همزمان در قابلمه یا سرخ کن نریزید که باعث شود هرکدام به خوبی سرخ نشودند!

اگر از این دستور استفاده کردید خوشحال میشویم عکس قارچ های سوخاری پفکی و خوشمزه را در اینستاگرام با هشتگ قارچ-سوخاری-ایران-کوک به اشتراک بگذارید.