نودی ریحان و لیمو

نودی ریحان و لیمو

نودی با نوچی سیب زمینی هم خانواده است و در واقع یک کوفته ی ریکوتای کوچک و سبک تر می باشد که تهیه آن آسان تر است و در مهمانی های شام گزینه ی بسیار خوبی برای گیاهخواران است. اگر باقالی در دسترس نبود، بجای آن 500 گرم لوبیای منجمد را بجوشانید و پوسته ی کمرنگ آن را در بیاورید.

نودی ریحان و لیمو

طرز تهیه: پنیر ریکوتا و تخم مرغ را در یک کاسه ی بزرگ بریزید. نیمی از ریحان ها را درشت خرد کرده و به مخلوط اضافه کنید. سپس پوست لیمو و سه چهارم پارمزان را رنده کنید. آن را با مقدار کافی فلفل و کمی نمک مزه دار کنید.

این مواد را با هم بزنید تا نرم شوند . سپس آرد را الک کنید و پودر نان خشک را به آن اضافه کنید.

نودی ریحان و لیمو

آرد و پودر نان خشک را در مخلوط ریکوتا بریزید و هم بزنید. یک ماهیتابه ی بزرگ را به آرد آغشته کنید. چند قاشق چایخوری سرپر از مخلوط نودی را به طور مجزا در ظرف حاوی آرد بریزید و سپس در آن بغلتانید تا کاملا با آرد پوشیده شود. نودی های را با دستِ خشک به صورت یک کوفته یا تخم مرغ کوچک شکل دهید. آن را در بشقابی قرار دهید که کف آن را آرد پاشیده اید. سپس با بقیه ی مواد نیز این کار را انجام دهید. نودی ها را حداقل به مدت 1 ساعت یا تا 24 در یخچال سرد کنید. این کار نودی ها را سفت کرده و آن را آماده پخت می سازد.

باقالی ها را آماده کنید. یک قابلمه ی بزرگ آب و نمک را جوش بیاورید. در این زمان غلاف باقالی پاره کنید و دانه ها را در بیاورید. غلاف ها را دور بریزید.

نودی ریحان و لیمو

باقالی ها را 3 دقیقه بپزید تا حدی که در آب قابلمه شناور شوند. آب آن را با صافی گرفته و زیر آب سرد بگیرید تا خنک شود و سپس پوسته ی سبز رنگ دانه ها را درآورید. آن را زیر آب شیر بگیرید تا سرد شود و سپس کنار بگذارید.

هنگامی که آماده ی پخت نودی ها بودید، یک قابلمه گود و بزرگ را با آب و نمک به جوش بیاورید و تعدادی بشقاب سرو را در فری با حرارت پایین قرار دهید. نیمی از نودی ها را به قابلمه اضافه کنید ( با دقت آنها را در آب بیندازید تا به هم نچسبند). آنها به روی آب خواهند آمد. وقتی این اتفاق افتاد 2 تا 3 دقیقه ی دیگر آنها را بپزید و سپس آنها را از آب درآورده و در بشقاب های گرم شده قرار دهید. این کار را برای بقیه ی نودی ها تکرار کنید. هنگامی که آماده شد نسبتا سفت می شود و اگر آنها را به آرامی فشار دهیم کمی فرو می رود.

نودی ریحان و لیمو

بلافاصله قبل از سرو، سس کره ای را آماده کنید. سیر را له کنید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و کره را اضافه کنید تا آب شود. سیر و برگه ی فلفل را به آن اضافه کنید، سپس بگذارید تا 1 دقیقه سرخ شود.

باقالی های پوست کنده و بقیه ریحان و مقداری آب لیمو را اضافه کنید. کره کمی جلز ولز می کند و طلایی می شود. آن را به اندازه کافی مزه دار کنید. باقالی کره ای و سیر را روی نودی ها بریزید و آن را با بقیه پنیر پارمیزان به صورت رنده شده میل کنید.