مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

مواد لازم برای تهیه مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

 

مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

این غذا را همراه با یک کاسه بزرگ ماست غلیظ در کنار آن میل کنید و در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

طرز تهیه: روی مرغ ها با چاقو چندین شکاف ایجاد کنید. سپس آنها را در یک ظرف پخت بزرگ بچینید. سیر را له کنید. نیمی از سیر، تمامی ادویه ی مراکشی، برگه های فلفل قرمز و 2 قاشق سوپخوری روغن را به همراه مقدار کافی نمک و فلفل مخلوط کرده و آن را به تمامی سطوح مرغ ها بمالید. اگر زمان دارید اجازه دهید مرغ ها 30 دقیقه با این مواد مارینه شوند و یا حتی یک شب در یخچال بمانند.

مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

برای تهیه سالاد، پیاز را نازک خلال کنید. یک قاشق سوپخوری روغن را در قابلمه ی بزرگی حرارت دهید و پیازها را به آن بیفزایید و آن را روی شعله ی ملایم تفت داده و گاهی هم بزنید تا نرم و طلایی شود. کینوآ و آب سبزیجات را در آن ریخته و به جوش بیاورید. درب قابلمه را بگذارید و کینوآ را 10 دقیقه بپزید.

مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

طی این زمان لوبیا سبز ها را پاک کرده و به شکل قطعات کوتاهی خرد کنید.  پس از گذشت 10 دقیقه از پختن کینوآ، لوبیا را به قابلمه اضافه کرده، درب آن را بگذارید تا 5 دقیقه ی دیگر بخار پز شود و کینوآ کاملا بپزد. لوبیا و کینوآ را در دیس یا یک سینی بزرگ فر بریزید تا به سرعت خنک شود. هر از گاهی با چنگال آنها را هم بزنید تازودتر خنک شود.

مرغ معطر با سالاد کینوآ (Quinoa)

سس کینوآ را تهیه کنید. آب لیمو ترش را بگیرید، آن را با عسل، روغنِ گردو، بقیه ی سیر و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. برگ های کاسنی قرمز را جدا کرده سپس برگ های داخلی آن را درشت خرد کنید.

هنگامی که آماده پخت مواد بودید، فر را از قبل تا دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. مرغ ها را به مدت 20 دقیقه در آن قرار دهید تا بریان شوند، سینه های مرغ را خارج کنید و ران ها را به فر بازگردانید زیرا زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند. آنها را 15 دقیقه ی دیگر بپزید. سپس سینه های مرغ را در قابلمه قرار دهید، رب انار را روی آنها ریخته و بعد همه ی مواد را با هم در فر حرارت دهید تا زمانی که رب انار حباب تولید کند.

قبل از سرو، گشنیزها را درشت خرد کنید. گشنیز، کاسنی قرمز و سس را روی کینوآی خنک شده بریزید. مرغ را روی آن بگذارید (برش های سینه مرغ)، سپس عصاره ی پخت را روی گوشت ها بریزید. مغز ها را روی آن ریخته و سرو کنید.

نکته: کینوآ یک دانه ی مغذی است که جایگزین بسیار خوبی برای برنج می باشد. کینوآ را مانند روش پخت برنج در یونان و خاورمیانه را با براث و پیاز نرم شده در ظرفی در بسته بپزید تا متورم شده و کل طعم آنها را جذب کند. همچنین می توانید آن را جوشانده و آبکش کنید. دانه های آن زمانی پخته است که جوانه ی کوچک ( شبیه یک دم کوچک) از آن بیرون بزند و دانه نرم شود.