کیک ماستِ پسته ای با انجیر و عسل

کیک ماست پسته ای با انجیر و عسل

طرز تهیه: داخل یک قالب کیک گرد به عمق 20 سانتی متر را با کره چرب کنید. کف آن را با لایه ی نازکی از کاغذ پوستی بپوشانید. فر را از قبل تا دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید.

کیک ماست پسته ای با انجیر و عسل

کره را در قابلمه ای ذوب کرده و سپس آن را در کاسه ای بزرگ بریزید. روغن را در آن ریخته و بگذارید تا چند دقیقه سرد شود. تخم مرغ ها و ماست را به کاسه اضافه کرده و هم بزنید تا یکنواخت شود.

کیک ماست پسته ای با انجیر و عسل

150 گرم پسته را همراه با 1 قاشق سوپخوری آرد در غذا ساز ریخته، آن را هم بزنید تا ریز و ماسه ای شود. اگر غذا ساز ندارید بهترین راه برای خرد کردن پسته این است که آن را در یک کیسه ی پلاستیکی ریخته، هوای آن را خارج کنید و سپس با یک وردنه آن را خرد کنید. پسته، بکینگ پودر، نمک و شکر را به مخلوط کره اضافه کنید و سپس مخلوط را توسط کفگیر یا قاشق فلزی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. خمیر را در قالب ریخته و سطح آن را صاف کنید.

کیک را به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود و پف کند بپزید و برای امتحان آن از فرو کردن سیخ یا خلال دندان در وسط کیک استفاده کنید. کیک را تا 15 دقیقه در قالب خودش خنک کنید سپس آن را به روی توری خنک کننده منتقل کنید.

هنگامی که آماده ی سرو شدید( می توان گرم یا سرد میل کرد، اما گرم بهتر است) کیک را روی بشقاب مخصوص قرار دهید. انجیر ها را نصف کنید و تعدادی از آنها را روی کیک بگذارید. دو قاشق سوپخوری عسل را همراه با میوه روی کیک ریخته، سپس بقیه پسته را روی آن بریزید. آن را با بقیه انجیر ها و کمی ماست در کنارش سرو کنید. این کیک تا چند روز پس از پخت نیز قابل خوردن است.

نکته: هنگام خرید انجیر، به دنبال انجیر های تیره تر و درشت تر باشید که بوی خوبی نیز داشته باشند. در غیر این صورت می توانید از دانه های انار یا تمشک تازه استفاده کنید و آنها را روی سطح کیک بریزید.