مرغ و قارچ در کنار هم همیشه دلچسب و لذیذ هستند و نمونه هایی از این مخلوط را در غذاهایی مثل پاستای مرغ خامه ای و ساندویچ مرغ دیده اید. این بار اما میخواهیم یک غذای جدید با مرغ قارچ معرفی کنیم، یک غذای جدید با موادی که معمولاً به راحتی در دسترس همه هستند. مرغ و قارچ زعفرانی خوراک سالم و خوشمزه ای است که میتوانید آن را به شکل های مختلفی سرو کنید. همه این روش ها در بخش نکات انتهای دستور توضیح داده شده اند اما در اینجا پیشنهاد میکنیم از ته چین زعفرانی همراه مرغ و قارچ استفاده کنید و روش تهیه ته چین ساده را هم در ضمن طرز تهیه غذا بیان میکنیم هرچند که قبلاً دستور تهیه اش را در سایت داشتیم و خیلی هم ساده است.

در ادامه دستور کامل و مرحله به مرحله مرغ و قارچ زعفرانی را به صورت تصویری مشاهده میکنید. مواد لازم برای تهیه این خوراک خوشمزه به همراه ته چین ساده عبارتند از: سینه مرغ، پیاز، قارچ، برنج، زعفران دم کرده، ماست و تخم مرغ.

مواد لازم مرغ و قارچ زعفرانی

طرز تهیه مرغ و قارچ با ته چین

مرحله اول:

ابتدا، سینه مرغ را همراه با نصف پیاز داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب بریزید، در حدی که حداقل سه سانت روی مرغ را بپوشاند. قدری هم نمک داخل آب بریزید و درب قابلمه را ببندید تا آب جوش بیاید. میتوانید کمی زردچوبه هم اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، شعله را کم کنید و بگذارید 30-40 دقیقه به پخت ادامه دهید.

پخت مرغ

مرحله دوم:

برای این که غذا زودتر آماده شود، همزمان با پخته شدن مرغ ته چین را آماده کنید. برنج را با مقداری آب، نمک و چند قطره روغن روی شعله بگذارید تا زمانی که دور برنج نرم و مغز آن در حد یک نقطه خام باشد. زمان دقیق بسته به نوع برنج تفاوت دارد. ولی برنج های ایرانی معمولاً خیلی زود در حد 7-8 دقیقه به این مرحله میرسند. حال، آن را آبکش کنید و در کاسه ای بریزید. ماست، تخم مرغ، نیمی از زعفران و روغن را با کمی نمک و فلفل در کاسه کوچکی خوب بزنید. سپس آن را به برنج اضافه و مخلوط کنید. کف قابلمه برنج را خوب چرب کنید و بگذارید کمی داغ شود. سپس مخلوط برنج را کف قابلمه بریزید. با یک کفگیر سطح آن را صاف کنید و فشار دهید تا دانه های برنج به هم بچسبند. بعد از چند دقیقه که شروع به جز جز کردن کرد شعله را کم کنید و در قابلمه را بگذارید. ته چین بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت آماده میشود.

ته چین قبل پخت

مرحله سوم:

قارچ را خرد کنید و چند دقیقه در مقدار کمی روغن تفت بدهید.بعد آن را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

تفت دادن قارچ

مرحله چهارم:

وقتی مرغ کاملاً پخت (میتوانید با چنگال تست کنید)، آن را از آب خارج کنید. پیاز را دور بریزید و آب مرغ را برای مصارف دیگر فریز کنید. حال، مرغ را خوب ریش ریش کنید.

مرغ ریش ریش

مرحله پنجم:

یک عدد پیاز را رنده کنید و تفت بدهید. کمی زردچوبه هم به آن اضافه کنید.

تفت دادن پیاز

مرحله ششم:

وقتی پیاز شروع به سرخ شدن کرد، مرغ ریش ریش شده را همراه با زعفران باقیمانده به آن اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید.

مرغ زعفرانی

مرحله هفتم:

قارچ را هم به آن اضافه و مخلوط کنید.

قارچ و مرغ

مرحله هشتم:

وقتی ته چین آماده شد بگذارید کمی خنک شود.

 ته چین و مرغ و قارچ

 زرشک را روی شعله خیلی کم با اندکی روغن یک دقیقه تفت بدهید.

ته چین با زرشک

سپس آن را در دیس یا سینی برگردانید و با مرغ و قارچ زعفرانی و زرشک تزیین کنید.

 ته چین مرغ و قارچ

نوش جان!

نکته ها:

1- برای تهیه ته چین از ماست چکیده یا هر ماستی استفاده کنید که نسبتاً غلیظ باشد.

2- آب مرغ را میتوانید تا 24 ساعت در یخچال و تا دو ماه در فریزر نگه دارید و از آن برای تهیه سوپ های خوشمزه و مقوی استفاده کنید.

3- مرغ و قارچ زعفرانی را میتوانید با پلو ساده هم سرو کنید. زرشک هم طعم خیلی خوبی به آن اضافه میکند.

4- اگر برنج کمتر درست کردید و خوراک شما اضافه آمد میتوانید آن را با پنیر موزورلا رنده شده تفت بدهید و یک ساندویچ مرغ و قارچ پنیری عالی با آن درست کنید.

5- یک راه دیگر هم این است که خوراک را لای نان همبرگر بگذارید و یک ورقه پنیر روی آن بگذارید. هر وقت خواستید ساندویچ را 2 دقیقه در مایکروفر بگذارید تا پنیر ذوب شود و آن را نوش جان کنید. این روش برای سر کار و یا مدرسه و دانشگاه عالی است.