شير قهوه یکی از دلنشین ترین نوشیدنی هاییه که میتونین اون رو خودتون خیلی راحت توی خونه تهیه کنین و نیازی به پودر شیر قهوه فوری یا انواع آماده ی اون نیازی نداشته باشین.

توی این مطلب ما طرز تهیه قهوه ترک با شیر رو آموزش می دیم. اما شما می تونین انواع قهوه رو به کمک روش های دم کردن قهوه آماده کنین، با شير مخلوط کنین و به شير قهوه تون تنوع زیادی بدین.

   

طرز تهیه شیر قهوه ترک

 

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

یک شير جوش را روی حرارت بگذارید. حالا چهار پیمانه شیر، چهار قاشق چایخوری شکر و چهار قاشق چایخوری پر از قهوه را در شير جوش بریزید.

 

مرحله دوم: جوشیدن قهوه ترک با شیر

توجه داشته باشید که حرارت اجاق گاز باید روی درجه متوسط باشد. حالا شیر، قهوه و شکر را به طور مداوم بهم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شیر قهوه ترک شما شروع به جوشیدن کند.

 

مرحله سوم: سرو

حالا شیر جوش را از روی حرارت بردارید. آن را در فنجان های مورد نظرتان بریزید و به صورت گرم سرو کنید. نوش جان.

  شیر قهوه غلیظ خانگی

عکس از goksum_ask@

 

نکات کلیدی تهیه شیر قهوه

- مراقب باشید که مخلوط قهوه ترک با شير را روی حرارت رها نکنید چون ممکن است سر برود.

- شیر قهوه با عسل هم تهیه می شود. در صورت تمایل می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. در صورتی که از شیر قهوه برای لاغری استفاده می کنید، باید شیرین کننده ها را حذف کرده یا میزان آن را کمتر کنید.

- اگر در حین آماده سازی این نوشیدنی، فراموش کردید شکر اضافه کنید یا احساس می کنید نوشیدنی تان به قدر کافی شیرین نیست، نگران نباشید. در هنگام سرو هم می توانید این کار را انجام دهید. اما ممکن است کمی از غلظت و کیفیت قهوه کم شود.

- این دستور آشپزی برای چهار نفر مناسب است. در صورتی که می خواهید برای تعداد افراد بیشتری این نوشیدنی را سرو کنید؛ باید به ازای هر نفر یک قاشق چایخوری قهوه ترک، یک قاشق چایخوری شکر و یک پیمانه آب اضافه کنید.

این نوشیدنی دلچسب رو میشه به صورت گرم و سرد میل کرد. اگه هوا گرمه، شير قهوه رو آماده کنین و توی یخچال بذارین یا با چند تا تکه یخ نوش جان کنین. ولی اگه توی فصل پاییز و زمستون هستین؛ هیچی بیشتر از یه فنجون شير قهوه گرم نمی چسبه.