ولنتاین نزدیکه و حتما شما هم به دنبال درست کردن شیرینی های خوشگل و خوشمزه برای این روز خاص هستید. حتما شما هم خیلی براتون مهمه که شیرینی هایی که برای ولنتاین درست می کنید هم خوشگل باشن و هم طعمشون خوب باشه. یکی از این شیرینی های ولنتاین پاپ کیک ولنتاینه. پاپ کیک ها نوعی کیک کوچک و پر طرفدار هستند که سر چوب های آبنبات قرار می گیرن و در طعم ها، شکل ها و رنگ های مختلف در مجالس و مناسبت های خاص سرو میشن. حالا اگر این کیک های چوبی رو به شکل قلب یا شکل های دیگه مناسب ولنتاین درست کنید، می تونید جشنتون رو از هر سال خوشگل تر کنید. امروز می خوایم طرز تهیه پاپ کیک ولنتاین به شکل قلب رو به شما آموزش بدیم که هم خیلی خوشمزس و هم طعم فوق العاده ای داره. درست کردنش هم خیلی راحته. کافیه قالب پاپ کیک و چوب آبنبات رو از قبل آماده کرده باشید و برای درست کردن این شیرینی خوشمزه دست به کار بشید. حالا بیاید با هم ببینیم طرز تهیه پاپ کیک ولنتاین چجوریه:

 

طرز تهیه پاپ کیک ولنتاین

 

مرحله اول: طرز تهیه پایه ی کیک

۱- در یک کاسه بزرگ یا در یک کاسه میکسر ایستاده، کیک را خرد کنید تا هیچ تکه ی بزرگی باقی نماند.

۲- پنیر خامه ای یا خامه زده شده را کم کم به کیک خرد شده اضافه کنید و با دست آن ها را خوب با هم مخلوط کنید تا یک خمیر متراکم و در عین حال ترد به دست آید و بافتی داشته باشد که بتوانید آن ها را قالب بزنید و فرم دهید. از اضافه کردن بیش از حد پنیر خامه ای خودداری کنید تا خمیر خیلی نرم و خیس نشود. نیازی به استفاده از همه ی مقدار پنیر خامه ای نیست. هر زمان احساس کردید خمیر قابل فرم گیری است کافی است. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

۳- روی سطحی صاف کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر خنک شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید و به کمک وردنه به قطر حدود ۱ یا ۱.۵ سانتی متر پهن کنید. ضخامت خمیر باید به اندازه ای باشد که بتوان آن را برش زد و هنگام برش پاره یا شل نشود. کاتر برش قلب (سایز کوچک) را روی خمیر قرار داده و آن را فشار دهید و برش بزنید. کیک را آرام به طرف دیگر قالب برش فشار دهید تا از آن بیرون بیاید. اگر شکافی در خمیر ایجاد شد با انگشتان خود آن را صاف کنید.

  پهن کردن خمیر قالب زدن خمیر پاپ کیک ولنتاین

پاپ کیک قلب

مرحله دوم: داخل کردن چوب آب نبات

۱- چند تکه از شکلات تخته ای را در ماکروفر قرار دهید تا کاملا ذوب شوند. می توانید آن ها را به روش بن ماری نیز آب کنید.

۲- چوب آبنبات را در شکلات ذوب شده بزنید و آن را با دقت در انتهای هر یک از قلب های برش زده شده فرو کنید. چوب را تقریبا تا وسط قلب فشار دهید و هر گونه برآمدگی با ترک در قلب را با انگشتان دست برطرف کنید. قلب های آماده شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید و روی آن را با کاغذ روغنی دیگر بپوشانید.

  قرار دادن چوب آبنبات   ۳- پاپ کیک های قلب آماده شده را حدود ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد.  

مرحله سوم: روکش و تزیین پاپ کیک ولنتاین قلب

۱- پاپ کیک ها را از یخچال خارج کنید. مجددا مقداری شکلات تخته ای را آب کنید و آن را مدام هم بزنید تا کاملا ذوب شود.

۲- بعد از آن که شکلات آب شده کمی خنک شد (حدود ۵ دقیقه بعد)، هر پاپ کیک را در شکلات فرو کنید و بچرخانید تا کاملا غوطه ور شود و تمام سطح آن را بپوشاند. چوب پاپ کیک را خیلی آرام به لبه ی کاسه بزنید تا شکلات های ذوب شده ی اضافی داخل ظرف بریزد.

  شکلاتی کردن پاپ کیک   ۳- پاپ کیک ها را به صورت عمودی در فوم فرو کنید تا شکلات خنک و سفت شود. می توانید آن ها را در یخچال قرار دهید.   پاپ کیک   پاپ کیک ولنتاین شما آماده است. می توانید آن را به دلخواه با سس شکلات تزیین کنید، آن را در مهمانی خود سرو کنید یا به فرد مورد علاقه تان هدیه دهید.  

نکات کلیدی طرز تهیه پاپ کیک ولنتاین

- اگر می خواهید یک لایه ی اضافه تر روی شکلات بمالید، صبر کنید تا لایه ی اول کاملا خنک و سفت شود.

- می توانید از هر رنگ شکلات تخته ای که مایل بودید استفاده کنید. ما در این دستور از شکلات تخته ای آلبالویی (قرمز رنگ) استفاده کردیم که تم ولنتاین را داشته باشد.

- بعد از فرو کردن پاپ کیک ها در شکلات و کمی خنک شدن آن، می توانید مجددا پاپ کیک را در کاسه ای از ترافل های رنگی یا شکر اکلیلی فرو کنید تا به شکلات بچسبد.

- پاپ کیک های ولنتاین را می توانید تا ۱ هفته در یخچال نگهداری کنید.

- می توانید پاپ کیک ها را به شکل های دلخواه، حتی به شکل توپی درآورید.

- پاپ کیک ولنتاین را در جعبه ای زیبا به همراه گل و کادو هدیه دهید.

- برای تهیه این نوع کیک میتوانید از قالب پاپس کیک هم استفاده کنید.   تزیین پاپ کیک تصاویر از سایت: foodal.com