شاید جالب باشه بدونید که چای سبز و چای سیاه هر دو از یه گیاه به دست میان فقط نحوه ی فراوری اون ها با هم فرق می کنه. چای سبز ملایم تره و کافئین کمتری نسبت به چای سیاه داره. حتی میشه گفت خواص چای سبز هم بیشتره. دارچین و خواص بی نظیرش هم که حتما می دونید و قطعا شما هم عاشق عطر و طعمش هستید. اگر شما طعم چای سبز رو دوست ندارید اما به دلیل خواص زیادش دوست دارید امتحان کنید، میتونید اون رو با دارچین دم کنید و عطر و طعم فوق العاده ای به بهش بدید. تازه خواص چای سبز با دارچین بیشتر هم میشه. تو این مطلب قصد داریم طرز تهیه چای سبز و دارچین رو به شما یاد بدیم تا هم از طعم فوق العاده ی اون لذت ببرید و هم از خواص بی نظیری که داره استفاده کنید. این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌ های قویه و برای بدن مفیده. راستی اگر به دنبال یه نوشیدنی موثر برای لاغری هستید درست کردن و نوشیدن این چای رو به شما پیشنهاد می کنیم. با قرار دادن این نوشیدنی تو برنامه رژیم لاغری تون، میتونید خیلی سریع وزن کم کنید. با ما همراه باشید تا ببینیم چای سبز و دارچین چطور درست میشه.

  چای سبز و دارچین

طرز تهیه چای سبز و دارچین

 

روش اول:

۱- پوست یک عدد لیموترش را بگیرید و به همراه ۱ عدد چوب دارچین داخل لیوان آب جوش قرار دهید.

۲- بعد از ۱۰ دقیقه، چای سبز را به دمنوش اضافه کنید و روی دهانه لیوان یک عدد نعلبکی قرار دهید تا خوب دم بکشد.

۳- بعد از ۵ دقیقه چای سبز و دارچین شما آماده خواهد بود. حالا وقت آن است که چای را از صافی رد کنید و در صورت دلخواه آب لیمو تازه به آن اضافه کنید. بسته به دلخواهتان می توانید مجددا کمی عسل به آن اضافه کنید تا بیشتر شیرین شود.

  دمنوش چای سبز و دارچین

روش دوم:

۱- آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. یک تکه چوب دارچین به آن اضافه کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بجوشد.

۲- آب جوش را از روی حرارت بردارید و بعد از آن که کمی خنک شد، برگ چای سبز را به دمنوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 3 دقیقه دم بکشد.

۳- در پایان چای را از صافی عبور دهید، صاف کنید و چای سبز و دارچین را به صورت داغ یا خنک بنوشید.

  صاف کردن چای  

نکات کلیدی طرز تهیه چای سبز و دارچین

- چای سبز را با آب در حال جوش آماده نکنید و آن را هرگز نجوشانید. چون خواص چای سبز و دارچین از بین رفته و دمنوش طعم خوب خود را از دست خواهد داد. حواستان باشد چای سبز را همچون چای سیاه دم نکنید.

- برای بهتر دم کشیدن چای سبز و دارچین می‌ توانید از لیوان مخصوص دمنوش دردار استفاده کنید.

-  استفاده از پوست و آب لیموی تازه خاصیت چربی سوزی دمنوش چای سبز با دارچین را بیشتر می کند.

ـ اگر می خواهید دمنوش را در قوری و با مقدار بیشتر درست کنید، حتما از قوری چینی استفاده کنید.

- می توانید این دمنوش را به صورت سرد و خنک نیز سرو کنید.