کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

مواد لازم برای تهیه کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

تخم مرغ 5 عدد  .  شکر 2/3 پیمانه  .  پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری

آبلیمو 1 قاشق چایخوری  .  آرد 2/3 پیمانه  .  جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

کره ذوب شده خنک شده 3 قاشق  .  رنگ های خوراکی به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه مغز کرم خامه ای

پنیر خامه ای 120 گرم  .  شکر 1/2 پیمانه  .  خامه فرمی 3/4 پیمانه

کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

طرز تهیه: در چند مرحله به آنها اضافه کنید و مجددا مخلوط را با هم زن هم بزنید تا زرد کم رنگ یا کرمی لیمویی رنگ شود. سپس پوست لیمو رنده شده و آب لیمو را با آنها ترکیب می کنیم.

کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

در ظرفی دیگر سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا کف کند. سپس 1/3 فنجان شکر را درون آن بریزید. سفیده های پفی و شکر را تا جایی که مخلوط رنگی شفاف و موج دار پیدا کند هم بزنید. مخلوط زرده را در در ظرف سفیده ها سرازیر کنید و با قاشق چوبی آرام زیر و رو کنید. دقت کنید که نیازی به هم زدن زیاد نیست فقط کمی زیر و رو شوند.

کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

 آرد و جوش شیرین را باهم الک کنید و روی مخلوط بریزید و به همان شیوه مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. کره ذوب شده را اضافه و ترکیب کنید. مواد رول کیک آماده است و حال می توانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید و آنها در ظرفهای جداگانه قرار دهید.

کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

در هر ظرف رنگ مورد نظرتان را بریزید و مخلوط کنید. چند قیف پلاستیکی آماده کنید و هر کدام را با مایه های رنگی پر کنید. یک کاغذ روغنی بزرگ پهن کنید و مایه ها را به صورت نواری کنار هم بریزید. کاغذ را در سینی فر گذاشته و به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 190 درجه سانتی گراد بپزید. هنگامی که کیک رولی پخت آن را بیرون بیاورید و از کاغذ جدا کنید، سپس با حوله بپیچید.

کیک رولی رنگین کمانی با مغز کرم خامه ای

طرز تهیه مغزکرم خامه ای: در همین حین 120 گرم پنیر خامه ای را با 1/2 پیمانه شکر با همزن هم بزنید. در نهایت 3/4 پیمانه خامه پفکی را به آن اضافه کنید تا مغر کرمی شکل بگیرد. کیک رولی را باز کنید و کمی از مغز کرمی لای آن بریزید. رول را از طول لول کنید و برش زده و سرو کنید و لذت ببرید.