کاپ لاوا کیک شکلاتی

کاپ کیک لاوا شکلاتی

 طرز تهیه: 4 عدد قالب کاپ کیک یا فنجان حاضر کنید و درون آن را با کمی کره چرب کنید. یک قالب پیتزایی بردارید و فنجانها را درون آن بچینید.

کاپ کیک لاوا شکلاتی

زرده تخم مرغ و 2 عدد تخم مرغ کامل را به همراه شکر آنقدر بهم بزنید تا کمی پفی و لیمویی رنگ شود. در ظرف دیگری کره و شکلات تکه شده تخته ای را بریزید و به مدت 1 تا 3 دقیقه در مایکروویو آب کنید و سعی کنید هر 30 ثانیه یک بار ظرف را بیرون بیاورید و هم بزنید. مخلوط شکلات تخته ای و کره را به مایه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

کاپ کیک لاوا شکلاتی

پودر کاکائو را در مخلوط الک کنید و هم بزنید. نمک و آرد را هم به همین منوال به مواد اضافه کنید و هم بزنید. عصاره وانیل را هم به مایه اضافه کنید.

کاپ کیک لاوا شکلاتی

مایه را در یک کیسه یا قیف پلاستیکی محکم بریزید. نوک قیف را سوراخ کنید و مایه کاپ کیک لاوا را در فنجانها بریزید. دیس فنجانها را با پلاستیک پوشانده و 30 دقیقه در یخچال خنک کنید. در همین حین فر را تا دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید.

طرز تهیه لاوا کیک

وقتی دیس را از یخچال بیرون آوردید، تا نصفه ظرف آب داغ بین فنجانها بریزید. فنجانها را به مدت 15 تا 18 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آنها را بیرون آورده و به مدت 15 دقیقه سرد کنید. قالب را برگردانید و کیک شکلاتی خوشمزه را با کمی پودر قند تزئین و سرو کنید.