ساندویچ پان باگنات

ساندویچ پان باگنات فرانسوی

پان باگنات نوعی ساندویچ ناهار می باشد که مخصوص ناحیه پرونس فرانسه است. در واقع نوعی ساندویچ سالاد مانند که برای پیک نیک غذایی دلچسب است. مواد اولیه آن به زمان نیاز دارد تا به خورد هم رود و مزه ی آن بهتر شود. اگر کسی در مهمانی شما حضور دارد که ماهی دوست ندارد، می توانید کمی فیله مرغ پخته یا کالباس را برش زده و به جای ماهی تن به این ساندویچ اضافه کنید.

ساندویچ پان باگنات فرانسوی

طرز تهیه: تخم مرغ ها را در قابلمه ای حاوی آب سرد قرار داده و روی شعله ی زیاد بگذارید، آن را به جوش بیاورید. وقتی حباب های بزرگ تشکیل شدند از تایمر آشپزخانه استفاده کنید و  اجازه دهید 7 دقیقه خوب بپزد تا زرده ی آن سفت شده اما وسط آن خیلی خشک نشود.

طی این زمان محتوای درون باگت ها را توسط یک قاشق خارج کنید. می توانید خرده نان ها را برای مصارف دیگر کنار بگذارید. آب تخم مرغ ها را با چند بار با آب سرد تعویض کنید تا خنک شوند.

ساندویچ پان باگنات فرانسوی

سیر را له کرده و با سرکه و سه قاشق سوپخوری روغن ماهی تن مخلوط کرده، سپس آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. چند قطره از آن را روی بخش داخلی نان ها بپاشید.

گوجه فرنگی ها و تخم مرغ ها را حلقه ای برش بزنید. سپس لایه لایه گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، زیتون، شپله، تخم مرغ و ریحان و سپس ماهی تن را درون نان قرار دهید. این مواد را با افزودن سس مزه دار کنید. در صورت نیاز فلفل ها را با دست پاره کنید.

باگت ها را ساندویچ کرده یا دو طرف آن را روی هم قرار دهید. سپس هر یک را در کاغذ پیچیده و با دو رشته نخ ببندید. قبل از اینکه آنها را به دو نیم کنید بگذارید 2 ساعت در دمای اتاق بماند. اگر دوست دارید که آنها را از قبل آماده کنید، ساندویچ ها را در یخچال قرار دهید. سپس 2 ساعت قبل از پیک نیک آنها را از یخچال خارج کنید، البته ممکن است با این کار نان تردی خودش را از دست بدهد.