اسنک ریکوتای اسفناج با فلفل دلمه ای کبابی

اسنک ریکوتای اسفناج

طرز تهیه: یک کتری را پر از آب کرده و جوش بیاورید. اسفناج ها را داخل آبکش بریزید. آب جوش را به آرامی و پیوسته روی اسفناج ها بریزید تا زمانی که نرم و پژمرده شوند. اسفناج را زیر آب سرد بگیرید تا خنک شده، سپس آب اسفناج ها را کاملا با دست بچلانید.

اسنک ریکوتای اسفناج

قارچ ها را ورقه ورقه کنید. یک قاشق سوپخوری روغن و یک قاشق چایخوری کره را در ماهیتابه ریخته و حرارت دهید. وقتی کره کف کرد قارچ ها را اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید تا زمانی که طلایی شوند و ماهیتابه خشک شود.

اسنک ریکوتای اسفناج

اسفناج ها را به ماهیتابه ی قارچ ها افزوده و به مدت چند دقیقه بپزید تا آب همه ی مواد کاملا تبخیر شود (این کار سبب ترد تر شدن اسنک می شود). آن را با مقادیر کافی نمک و فلفل مزه دار کنید و حدود 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی را روی آن رنده کنید. آنها را در کاسه ای ریخته و بگذارید تا سرد شود.

زمانی که سبزیجات سرد شد یا نزدیک به سرد شدن بود، ریکوتا را اضافه کنید. تخم مرغ را در آن بشکنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. در صورت تمایل می توانید مواد داخل این اسنک را از قبل تهیه کرده و سرد کنید.

اسنک ریکوتای اسفناج

فر را از قبل تا دمای 200 درجه ی سانتیگراد گرم کنید. بقیه ی کره را در یک قابلمه ی کوچک ذوب کنید. بسته اسنک را باز کنید دو ورق را در آورید. سپس بقیه را با کیسه فریزر بپوشانید تا خشک نشوند. سه برش طولی و عمودی در نان بزنید تا به سه نوار برابر تقسیم شود. ابعاد نانی که در تصویر می بینید 24 در 28 سانتی متر است اما بستگی دارد که از چه مارکی استفاده می کنید. پس در صورت نیاز اندازه ها را تنظیم کنید. توسط برس کره ی ذوب شده را روی سطح آنها بمالید.

اسنک ریکوتای اسفناج

یک قاشق پر از مواد را در ابتدای نوار قرار داده و از یک گوشه آن را تا می زنیم تا به شکل مثلث در آید. و همین طور مثلث ها را روی هم تا می زنیم تا به انتهای خمیر پاستری نزدیک شویم. پشت آنها را نیز کمی کره می مالیم و سپس روی سینی فر قرار می دهیم. در این مرحله می توانید پاستری ها را در یخچال بگذارید و روز بعد آن را طبخ کنید.

برای تهیه سس فلفل دلمه ای ها، سیر پوست کنده شده، بقیه روغن را در یک ظرف پارچ یا کوزه مانند می ریزیم و آن را هم می زنیم تا صاف و یکنواخت شود. برای این کار می توانید از یک همزن برقی ایستاده استفاده کنید تا آن را به درون ظرف فرو بریم. به جای آن می توانید از یک غذاساز استفاده کنید یا حتی فلفل ها را کاملا ریز کرده و با سیر له شده و روغن مخلوط کنید. آن را مزه دار کنید.

در زمان سرو، اسنک ها را به مدت 20 دقیقه  (در فر) بپزید تا زمانی که ترد شده، پف کند و طلایی شود. اجازه دهید خنک شده و سپس آن را در سبد پیک نیک قرار دهید. آنرا با سس فلفل دلمه سرو کنید.