تهیه کیک خانگی همیشه لذت بخش است و بسیاری آن را تفریح می دانند چون به راحتی می توان کیک هایی با طرح و طعم دلخواه آماده و سرو کرد. هستند کسانی که ترجیح می دهند به دلایلی کیک هایی مصرف کنند که ویژگی خاصی داشته باشد مانند کیک های بدون شکر، کیک بدون شیر، کیک بدون آرد، کیک بدون تخم مرغ و ... که دلیل آن می تواند حساسیت به ماده ای خاص باشد.

شنیدن نام کیک بدون تخم مرغ شاید برای بار اول کمی عجیب باشد و تصور کنید کیک فاقد تخم مرغ از نظر بافت و کیفیت چندان دلخواه نخواهد بود اما این تصور اشتباه است و می توان کیک های متنوع و خوشمزه خانگی بدون تخم مرغ با بافتی عالی تهیه کنید.

کیک بدون تخم مرغ برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند می تواند گزینه مناسبی باشد و با درست کردن آن از خوردن کیک دلخواهشان لذت کافی ببرند. بنابراین امروز تصمیم داریم روش تهیه کیک بدون تخم مرغ پرتقالی را آموزش دهیم که می دانیم کیک پرتقالی از کیک های پرطرفدار و لذیذ است که می توانید این کیک را برای میهمانی ها تهیه و سرو کنید.

کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

 

مرحله اول:

آرد، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید.( یک پنس نمک به اندازه نمکی است که با دو انگشت شست و اشاره بر میدارید یا به اصطلاح چند پر نمک)

مراحل تهیه کیک

مرحله دوم:

شکر، وانیل و مارگارین را در ظرف مناسب بریزید و مخلوط کنید تا جایی که کرم رنگ شود.

تهیه کیک پرتقالی

مایه کیک

مرحله سوم:

خامه و آب پرتقال( یا شیر) را در این مرحله اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله از تهیه کیک بدون تخم مرغ، رنده پوست پرتقال را به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.

کیک خانگی بدون تخم مرغ

مرحله پنجم:

آرد الک شده را در سه مرحله به مایه کیک بدون تخم مرغ اضافه کنید و هر بار با لیسک یا همزن به صورت دورانی خوب مخلوط کنید تا گلوله های آرد باز شود(دقت کنید بیش از حد هم نزنید)

کیک ساده فاقد تخم مرغ

مرحله ششم:

مایه کیک را در قالب لوف یا پاند کیک متوسط که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده و چرب کرده اید بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید.

کیک ساده بد.ن تخم مرغ

مرحله هفتم:

برای اطمینان از کامل شدن زمان پخت کیک بدون تخم مرغ ، کافی است در انتهای زمان داده شده یک عدد خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید اگر خلال دندان تمیز از داخل کیک خارج شد یعنی کیک آماده است.

مرحله هشتم:

پس از خارج کردن کیک از فر بیست دقیقه صبر کنید تا خنک شود و بعد با احتیاط از قالب خارج کنید. کاغذ روغنی را جدا کید و کیک را روی سینی پنجره ای قرار دهید تا کاملا خنک شود سپس برش بزنید.

کیک خوشمزه خانگی

نکات کلیدی تهیه کیک بدون تخم:

 -در تهیه این کیک محدودیتی برای انتخاب قالب نیست و از هر قالب می توان استفاده کرد.

-کیک بدون تخم مرغ را نیز می توان با انواع کرم، سس شکلاتی یا میوه ای و یا خامه سرو کرد.

-می توان به جای آب و پوست پرتقال از سایر مرکبات برای تهیه کیک استفده نمود.

-میتوانید با جایگزین کردند شیر به جای آب پرتقال، کیک بدون تخم مرغ ساده هم درست کنید.

-اگر مایل هستید می توانید قبل از گذاشتن قالب در فر روی مایه کیک کنجد، بادام و ... بریزید.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم کیک بدون تخم مرغ پرتقالی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.