در این مطلب می خوام طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین رو بهتون آموزش بدم. به جرئت می تونم بگم که این دمنوش یکی از خوش مزه ترین و خوش عطر ترین اعضای خانواده نوشیدنی های گرم و دمنوش هست. این دمنوش یک ترکیب هیجان انگیز از سیب و دارچین هست که مسلماً خواص بی نظیر هر دو را داره. درست کردن این دمنوش خیلی آسونه و در زمان کمی می تونید اونو تو خونه درست کنین و در کنار یک کیک خونگی، برای ایجاد حس آرامش و رفع خستگی روزانه تون میل کنین.در مورد ترکیب طعم های به کار رفته توی این کیک بیشتر از این توضیح نمیدم. چون مطمئنم قبلاً توی دستورهای دیگه مثل دستور کیک سیب و دارچین این ترکیب رو چشیدید و میدونید چقدر فوق العاده است.

اگه از طرفدارهای پر و پا قرص دمنوش هستین، پیشنهاد می کنم طرز تهیه دمنوش نعنا، طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب، طرز تهیه دمنوش بابونه، لیمو زنجبیل و ..... ایران کوک رو حتماً ببینین و امتحان کنین و از نوشیدن اون ها لذت ببرین. خوب بریم که با هم این معجون خوش عطر رو درست کنیم.

 

طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین

 

مرحله اول: آماده سازی سیب

برای درست کردن دمنوش سیب و دارچین، ابتدا سیب را خوب بشویید و خشک کنید. سپس آن را به صورت چهار قاچ برش بزنید و دانه های داخل آن را خارج کنید. هم چنین می توانید سیب را به صورت نگینی خرد کنید و یا با رنده درشت رنده کنید. پس از خرد کردن سیب ها، آن ها را داخل یک قوری مناسب بریزید. پوست سیب ها را جدا نکنید و همراه با خود سیب ها داخل قوری بریزید.

 

مرحله دوم: طعم دار کردن دمنوش سیب و دارچین

در این مرحله چوب دارچین، هل و زنجبیل را هم به سیب های داخل قوری اضافه کنید. سپس سه لیوان آب جوش داخل قوری بریزید. در صورت تمایل می توانید مقدار یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه هم به مواد اضافه کنید.

 

مرحله سوم: دم کردن دمنوش

درب قوری را بگذارید و شعله گاز را ملایم کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه دم بکشد تا خوب تمامی مواد به هم طعم دهند و عطر دارچین در فضا بپیچد.

 

مرحله چهارم: سرو کردن دمنوش سیب و دارچین

پس از اینکه دمنوش دم کشید، آن را از یک صافی چای رد کنید و داخل یک فنجان یا لیوان بزرگ بریزید و عسل را هم داخل فنجان یا لیوان بریزید و هم بزنید و سپس میل کنید.

 

نوش جان

دم کردن دمنوش سیب و دارچین  

10 خاصیت دمنوش سیب

از جمله خواص بی نظیر سیب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دمنوش سیب موجب پاکسازی و بهبود کبد چرب می شود. - سیب به تقلیل کلسترول بد خون کمک می کند. - این دمنوش موجب بهبود کارکرد سیستم گوارشی می شود. - سیب منبعی غنی از فیبر و کلسیم است. - دمنوش سیب به درمان بیماری های پوستی مانند خشکی پوست کمک چشمگیری می کند. - آرام بخش، کاهش دهنده استرس و برطرف کننده خستگی روزانه است. - دمنوش سیب به بهبود عملکرد قوه بینایی کمک می کند. - این دمنوش به درمان کم خونی کمک می کند. - سیب سیستم تنفسی را بهبود می بخشد. - این دمنوش موجب لاغری سریع تر با مصرف روزانه سیب و از طریق ایجاد حس سیری در فرد می شود.

پس با توجه به خواص دمنوش سیب و خواص اعجاب انگیز دارچین، همانطور که متوجه شدید، سیب و دارچین هر کدام دارای خواص شگفت انگیزی هستند. قطعاً ترکیب این دو ماده در دمنوش سیب و دارچین یک معجزه گیاهی را به وجود می آورد که بسیار مقوی و سالم است. این دمنوش سرشار از تری گلیسیرید و ویتامین های خانواده B است. علاوه بر این برای دندان و لثه مضر نیست و موجب تغییر رنگ دندان ها نمی شود.

  طرز تهیه دمنوش سیب و دارچین  

نکات کلیدی دمنوش سیب و دارچین

- اندازه مواد اولیه که در این دستور آمده است، برای دو نفر است. اگر خواستید دمنوش را برای تعداد افراد بیشتری تهیه کنید، مقدار مواد اولیه را به نسبت تعداد افراد تغییر دهید.

- در تهیه دمنوش سیب و دارچین بهتر است از چوب دارچین استفاده کنید، زیرا پودر دارچین رنگ دمنوش را کدر می کند.

- عکس از اینستاگرام:

@ashpaz.mina

و

@mahsolat.golbarg

و

@idealchef