از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر. یادگاری که در این گنبد دوار بماند. فکر کنم همین یه بیت شعر از حضرت حافظ، به خوبی نشون بده که در این مطلب چه سورپرایز ویژه ای براتون دارم. این سورپرایز یه دسر جذاب و هیجان انگیزه. من قصد دارم طرز تهیه شکلات ولنتاین خونگی رو بهتون آموزش بدم که می تونه یه سورپرایز زیبا و به یاد موندنی واسه روز ولنتاین باشه. اگه دوست دارین بدونین ولنتاین چه روزیه باید بگم که روز ولنتاین، که به روز عشق یا روز عشاق هم معروفه، در فرهنگ مدرن غربی و البته همین کشور خودمون ایران روز ابراز عشقه. تو روز ولنتاین معمولاً گل و عروسک و شیرینی بهم هدیه میدن، ولی به نظر من اگه می خواید به دیگران نشون بدید چقد براتون ارزشمندن بهشون شکلات بدین و اگه این شکلات ولنتاین رو خودتون تو خونه درست کنین که نشون میده واقعاً عاشق اون ها هستین. پس پیشنهاد من اینه که این قلب های شکلاتی خوشگل و خوشمزه رو درست کنین و در کنار شیرینی یخچالی چیبس شکلاتی قلبی و دسر ساندویچی قلبی ولنتاین و چند تا شمع و یه دنیا عشق و محبت یه شب عالی و خاطره انگیزه برای کسایی که دوستشون دارین بسازین.

 

طرز تهیه شکلات ولنتاین خانگی

 

مرحله اول: آماده سازی شکلات ها

ابتدا سه کاسه متوسط بردارید. در یکی از کاسه ها به میزان دلخواه  شکلات تخته ای آلبالویی را به تکه های کوچک تقسیم کنید و بریزید. به همین ترتیب در دو کاسه دیگر هم شکلات تخته ای سفید و شکلات تخته ای تلخ را به تکه های کوچک تقسیم کنید و بریزید. سپس به روش بن ماری شکلات ها را آب کنید. هم چنین می توانید کاسه ها را به مدت یک دقیقه در مایکروفر بگذارید تا شکلات ها ذوب شوند.

مرحله اول شکلات ولنتاین    

مرحله دوم: درست کردن شکلات ولنتاین 

در این مرحله یک قالب شکلات طرح قلب سیلیکونی بردارید. سپس ابتدا شکلات هایی که ذوب کرده اید را داخل قلب های قالب بریزید و بعد با ترافل روی شکلات ها را بپوشانید. هم چنین می توانید ابتدا ترافل ها را ته قلب های قالب بریزید و سپس روی آن ها را با شکلات پر کنید تا هنگامی که شکلات ولنتاین را از قالب خارج می کنید ترافل ها روی قلب ها باشند و ظاهر زیباتری داشته باشند. البته توجه داشته باشید که مقدار زیادی ترافل ته قالب نریزید، یک لایه نازک ترافل که به شکلات ها بچسبد کافی است.

  اضافه کردن ترافل به شکلات  

مرحله سوم: سرو شکلات ولنتاین خانگی

پس از اینکه ترافل و شکلات ها را در قالب طرح قلب ریختید، تا زمانی که به خوبی سفت شوند داخل یخچال بگذارید. سپس از یخچال خارج کنید و قلب ها را با دقت و به آرامی از قالب خارج کنید و در ظرف سرو بچینید.

 

نوش جان

مرحله آخر شکلات ولنتاین    

نکات کلیدی تهیه شکلات ولنتاین خانگی

- اندازه مواد اولیه در این دستور به تعداد شکلات هایی که می خواهید درست کنید و هم چنین سایز قالب بستگی دارد.

- در صورت تمایل می توانید از شکلات های تخته ای با طعم و رنگ های دیگر استفاده کنید.

- منبع اصلی سایت: meatloafandmelodrama