در این مطلب می خوام طرز تهیه کیک قلب سورپرایز را بهتون آموزش بدم. این کیک فوق العاده زیبا و جذاب می تونه یه سورپرایز هیجان انگیز واسه روز ولنتاین یا روز عشق باشه. درست کردن این کیک یه کمی پیچیده و زمان بره اما باید اعتراف کنم نتیجه کار به قدری شگفت انگیزه که به زحمت درست کردنش می ارزه. هم چنین پیشنهاد می کنم مطلب های کیک ولنتاین و شیرینی های ولنتاین رو هم بخونین تا با کلی ایده برای تدارک یه شب فوق العاده برای کسانی که دوستشون دارین آشنا بشید. خوب برگردیم به کیک قلب سورپرایز که درست کردنش سه مرحله اصلی داره و هر سه مرحله از یک قالب کیک قلب سورپرایز استفاده میشه. در این دستور از کیک شیفون شکلاتی واسه قسمت سورپرایز استفاده شده ولی شما می تونین بنابر سلیقه خودتون با انواع و اقسام تنقلات و شکلات و لواشک و هم چنین کادو های خوشگل قالب های قلب شکلاتی رو پر کنین و عزیزانتون رو غافلگیر کنین. با من همراه بشید و از درست کردن این کیک بی نظیر لذت ببرین.

 

طرز تهیه کیک قلب سورپرایز

 

مرحله اول: درست کردن کیک شیفون شکلاتی 

- ابتدا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید به خوبی گرم شود.

- قالب سیلیکونی قلب سورپرایز را با استفاده از روغن جامد یا کره به خوبی چرب کنید. سپس مقداری پودر کاکائو روی آن بپاشید.

- یک کاسه متوسط بردارید. مقدار سه قاشق غذاخوری از آرد گندم را بردارید و کناری بگذارید، در واقع این سه قاشق را از مقدار اولیه آرد کم می کنیم. باقی مانده آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر داخل کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را سه بار الک کنید.

- در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها را به همراه شکر، به مدت 7 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا زمانی که رنگ آن کرم شود و حالت کشداری پیدا کند.

- سپس مقدار یک پیمانه از مخلوط آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر که در مرحله اول درست کردید را به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و به اندازه ای که فقط مواد با هم مخلوط شوند با دور کند همزن بزنید.

- حالا آب ولرم و روغن مایع را نیز اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید.

- باقی مانده مخلوط آردی را آرام آرام به مایه اضافه کنید و همزمان با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. در این مرحله دیگر به همزن نیاز ندارید.

- مایه کیک  را داخل قالبی که از قبل چرب کردید بریزید. سپس به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت داخل فری که از قبل گرم کردید بگذارید تا بپزد.

  کیک قلب قرمز  

مرحله دوم: درست کردن قالب شکلاتی  

- برای درست کردن قالب شکلاتی کیک قلب سورپرایز ،ابتدا شکلات تخته ای را در یک کاسه خرد کنید. سپس به روش بن ماری یعنی با استفاده از حرارت غیرمستقیم آن را آب کنید. در صورت تمایل می توانید برای آب کردن شکلات تخته ای از مایکروفر استفاده کنید ولی لازم است که هر 30 ثانیه کاسه را از مایکروفر خارج کنید و شکلات را هم بزنید، این کار مانع از سوختن شکلات می شود. هم چنین دقت کنید که به هیچ عنوان به شکلات آب نخورد زیرا موجب خمیری شدن آن می شود.

- حالا قالب سیلیکونی قلب سورپرایز را بردارید. در اینجا نیازی به چرب کردن قالب نیست. بیش از نیمی از شکلات آب شده را داخل قالب بریزید سپس با قلم مو آن را پخش کنید تا به خوبی تمام سطح قالب به شکلات آغشته شود. بهتر است لبه های قالب ضخیم تر باشند تا هنگام جدا کردن شکلات از قالب نشکنند.

- به مدت 10 الی 20 دقیقه قالب را در یخچال بگذارید. سپس چک کنید که شکلات به خوبی سفت شده باشد، در غیر این صورت، دوباره آن را در یخچال بگذارید و اجازه دهید به خوبی سفت شود.

- پس از اینکه شکلات به خوبی سفت شد، قالب را از یخچال خارج کنید. سپس باقی مانده شکلات را، روی لایه قبلی بریزید و دوباره با استفاده از قلم مو یک لایه دیگر روی آن درست کنید. اگر باقی مانده شکلات سفت شده بود دوباره آن را بن ماری کنید تا آب شود. توجه داشته باشید که شکلاتی که روی لایه اول می ریزید نباید داغ باشد. سپس قالب را مجدداً داخل یخچال یگذارید تا به خوبی سفت شود.

- پس از اینکه شکلات به خوبی سفت شد، قالب را از یخچال خارج کنید. سپس ابتدا به آرامی لبه های شکلات را از قالب جدا کنید و بعد قالب را برگردانید تا شکلات کاملاً از آن جدا شود.

- مراحل گفته شده را دوباره انجام دهید تا یک قالب قلبی شکلاتی دیگر هم درست کنید.

 

مرحله سوم: درست کردن کیک قلب سورپرایز

- ابتدا برای فیلینگ کیک شیفون، می توانید از پودر خامه استفاده کنید و از آموزش فرم دادن خامه با پودر خامه بهره ببرید. یا خودتان خامه کیک را تهیه کنید. هم چنین می توانید برای خرید خامه قنادی آماده به فروشگاه ایران کوک سری بزنید. پس از اینکه خامه را فرم دادید، کیک شیفون را به 2 یا 3 لایه با ضخامت یکسان برش بزنید. سپس سطح هر لایه را با مقدار دلخواه از خامه پر کنید و لایه ها را روی هم بگذارید. بهتر است ضخامت خامه خیلی زیاد نباشد که وقتی لایه های کیک را روی هم گذاشتید ارتفاع آن زیاد نشود و بتوانید در قالب های شکلاتی جای دهید.

- سپس کیک قلب شکلاتی را داخل یکی از قالب های قلب شکلاتی بگذارید و بعد قالب دوم را روی آن قرار دهید. برای چسباندن کناره های قالب ها و اینکه ظاهر کار تمیز شود، مقداری شکلات تخته ای را آب کنید و داخل یک قیف بریزید سپس سر قیف را یک سوراخ کوچک بزنید و دور تا دور قلب را با شکلات بپوشانید.

- کیک را داخل یخچال بگذارید تا شکلات های اطراف آن هم سفت شوند و به خوبی به هم بچسبند. سپس کیک را برش دهید و میل کنید.

  نوش جان   کیک قلب سورپرایز قرمز  

نکات کلیدی کیک قلب سورپرایز

- در مرحله تهیه کیک شیفون کیک قلب سورپرایز، اگر دوست داشتید می توانید کیک شیفون را ساده درست کنید. برای این کار کافی است پودر کاکائو را از دستور حذف کنید.

- برای تهیه قالب شکلاتی، اگر دوست داشتید قلب های رنگی داشته باشید، می توانید از شکلات تخته ای آلبالویی یا شکلات تخته ای در رنگ های دیگر استفاده کنید.