کیک کنجدی یکی از کیک های پرطرفدار ایرانیه. علاوه بر کنجد عطر هل و گلاب هم این کیک رو خاص تر میکنه. هر جای دنیا که باشیم یه برش کیک کنجدی خوش عطر ما ایرونی ها رو به  با خودش به وطن و ناستالژی های بچگیمون میبره. مواد لازم برای تهیه این کیک خیلی ساده و دم دستی هست. فقط مقداری کنجد نیاز داره که معمولاً هرجایی باشید به راحتی پیدا میشه.

در واقع طرز تهیه کیک کنجدی خیلی شبیه به کیک ماست هست که قبلاً آموزش دادیم. اما این بار کیکمون پر از کنجده. پس اگه دنبال یه مقدار تنوع هستین براتون انتخاب خوبیه. اما اگه از اینم شجاع تر هستید، میخواید یه قدم فراتر برید و یه کیک هیجان انگیز و منحصر به فرد تهیه کنید بهتون کیک ارده و کنجد رو توصیه میکنم. حالا قبل از هر چیز مواد لازم کیک را بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسند. بعد از نیم ساعت میتوانید مراحل تهیه کیک کنجدی را شروع کنید. میتوانید در این مدت قالب کیک را چرب کنید و وسایل لازم را آماده کنید.

طرز تهیه کیک کنجدی با ماست

مرحله اول:

شكر و تخم مرغ و وانيل و هل را به مدت 5 دقیقه خوب با سرعت متوسط همزن برقی بزنید تا كرمی و پف دار شود.

تخم مرغ و شکر

مرحله دوم:

روغن و ماست و گلاب را به ترتیب اضافه كرده و یکی دو دقیقه دیگر هم بزنید.

مایه کیک کنجدی

مرحله سوم:

آرد و بيكينگ پودر را در ظرفی دیگر خوب باهم مخلوط کنید و سپس به مواد دیگر کیک کنجدی اضافه كرده و با لیسک یا قاشق زیر و رو کنید تا مواد كاملا باهم مخلوط شود.

آرد و بیکینگ پودر

مرحله چهارم:

قالب دلخواهتان را حاضر و خوب چرب کنید. تمام سطح قالب را با كنجد بپوشانید.  مايه كيک را درون قالب ريخته و قالب را در فر با دمای 175 درجه سانتيگراد به مدت 50 دقيقه قرار دهید.

کیک کنجدی در قالب

با خلال دندان تست کنید. اگر خلال از وسط کیک تمیز بیرون آمد، کیک کنجدی شما آماده است.

کیک کنجدی آماده

نکات کلیدی تهیه کیک کنجدی:

- می توانید يك قاشق چايخوری رنده پوست پرتقال هم در مرحله اول به مايه كيك اضافه كنید.

- هم زدن در مرحله اول تاثیر زیادی بر روی پف کردن کیک دارد.

 - هل و گلاب اختیاری هستند و خیلی راحت میتوانید از دستور تهیه کیک کنجدی حذفشان کنید.