حتما برای شما هم پیش آمده است که برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه، به دنبال غذاهای بین‌المللی سالم و خوشمزه‌ باشید تا به سفره خود تنوع و خلاقیت بیشتری ببخشید. شاورما مرغ یک غذای سبک و سالم عربی است، که به لطف انواع ادویه‌های به کار رفته در آن، عطر و طعم محسور کننده‌ای دارد. شاورما مرغ ارزش غذایی بالایی دارد و ظاهر جذاب و عطر خوبش، آن را به غذایی محبوب برای کودکان تبدیل می‌کند.

chicken shawarma

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول:

ترکیبات سس ماست را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید. سپس روی آن را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: 

مواد ذکر شده برای سس مرغ را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. سینه مرغ را به صورت خلالی خرد کنید. تکه‌های مرغ را به سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. برای اینکه سس به خوبی جذب مرغ شود، می‌توانید مخلوط کردن را با دست انجام دهید. همچنین می‌توانید مواد را در یک کیسه‌ی زیپ‌لاک بریزید و از روی کیسه خوب ماساژ دهید تا سس به خورد مرغ برود. سپس این ترکیب را به مدت 24 ساعت فریز کنید.

مرحله اول شاورما مرغ

 مرحله سوم:

پس از خارج کردن ترکیب مرغ و سس از یخچال، تکه‌های مرغ را در یک تابه سرخ کنید. از آن‌جا که در ترکیب سس مرغ روغن زیتون به کار رفته است و سینه مرغ هم چربی کافی دارد، برای سرخ کردن مرغ نیازی به اضافه کردن روغن ندارید، ولی در صورت تمایل می‌توانید از مقداری کره برای چرب کردن تابه استفاده کنید. مرغ را از یک طرف به مدت 5 دقیقه سرخ کنید، سپس برگردانید تا از طرف دیگر هم برای 4 الی 5 دقیقه سرخ شود. سپس تکه‌های مرغ را از تابه خارج کنید، با فویل بپوشانید، و برای مدت 5 دقیقه کنار بگذارید.

مرحله دوم شاورما مرغ

مرحله آخر: 

قطعات نان را به سس ماست آغشته کنید و مقداری مرغ در هر کدام قرار دهید. کاهو و خیار و گوجه‌فرنگی خرد شده را اضافه کنید. سپس نان را به صورت رول درآورید. شاورما مرغ شما آماده است، لذت ببرید!

شاورما مرغ نهایی

نکته‌ها:

- با صرف کمی وقت و حوصله بیشتر، می‌توانید نان شاورما مرغ را خودتان تهیه کنید. برای تهیه نان شاورما، ابتدا 5 پیمانه آرد، 2 عدد تخم‌مرغ، 1 و 1/2 قاشق غذاخوری خمیر مایه، 2 قاشق غذاخوری شکر، و مقداری نمک را با هم مخلوط کرده و سپس 1 و 1/3 پیمانه آب اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی ورز دهید تا خمیر صاف و یکدست شود. سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن 2 برابر شود. پس از آماده شدن خمیر، آن را به 15 تا 20 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با استفاده از وردنه در قطعاتی نازک صاف کنید. قطعات خمیر را در تابه نچسب با حرارت متوسط بپزید. - اضافه کردن قارچ به ترکیب شاورما مرغ اجباری نیست، ولی آن را خوشمزه‌تر می‌کند! در صورت تمایل می‌توانید در مرحله چهارم هنگام سرخ کردن مرغ، به میزان تمایل قارچ اضافه کنید. این ترکیب را تا زمانی که آب قارچ به طور کامل گرفته شود، روی شعله ملایم تفت دهید. - سس ماست شاورما مرغ، در صورت بسته بودن ظرف، می‌تواند تا 3 روز در یخچال نگه‌داری شود. - می‌توانید شاورما مرغ را با انواع ادویه‌ها امتحان کنید تا ترکیب ایده‌آل خود را پیدا کنید! به جز ادویه‌هایی که در این دستور ذکر شد، می‌توانید از زنجبیل، جوزهندی، و زردچوبه هم استفاده کنید. - به ترکیب ساندویچ شاورما مرغ، به جز سالاد، می‌توانید پنیر پیتزا، سس تند، و یا هوموس (حمص) هم اضافه کنید.