از بین میوه های آبدار و خوشمزه تابستونی ملون میوه مورد علاقه منه. اگه شما هم به ملون علاقه دارید بد نیست این سالاد میوه با ملون رو امتحان کنید. توت فرنگی، موز، آبلیمو و نعنا در کنار ملون طعمی عالی ایجاد میکنن. همین طور میتونید کمی خامه یا شیر نارگیل به عنوان سس سالاد میوه استفاده کنید.

سالاد میوه با ملون

 

طرز سالاد میوه با ملون

فلفل ها را در یک هاون بکوبید. آب لیمو را بفشارید و عصاره را با شکر و فلفل مخلوط کرده، هم بزنید تا شکر حل شود. ملون را نصف کنید و با قاشق دانه ها را خارج کرده و آن را قاچ کنید. قاچ ها را به صورت عمودی برش بزنید و سپس چاقو را به درون گوشت فرو کرده و پوست را جدا کنید.

 سالاد میوه با ملون

ملون را به شربت لیمو اضافه کنید. سر توت فرنگی ها را بریده و آنها را نصف کنید یا اگر بزرگ هستند به چهار قسمت تقسیم کنید. آنها را با ملون مخلوط کنید. این سالاد را می توان 12 ساعت قبل آماده کرد و تا زمان مناسب برای سرو به شکل سرپوشیده در یخچال نگهداری کرد.

 سالاد میوه با ملون

هنگامی که سالاد آماده ی سرو شد، موز را پوست کنده، خرد کنید و به سالاد بیفزایید. برگ های نعنا را از ساقه جدا کرده و آن را خرد کرده و در کاسه بریزید. به خوبی آن ها را مخلوط کنید. سالاد را سرو کرده و در صورت تمایل با قاشق کمی خامه یا شیر نارگیل روی آن بریزید.

نکته های کلیدی تهیه سالاد میوه با ملون:

- سرمای بیش از حد مزه ی سالاد میوه را از بین می برد. بنابراین بسیار مهم است که اجازه دهید ملون و توت فرنگی ها کمی بیرون از یخچال بمانند تا قبل از مصرف شاداب و زنده شوند.

- اگر می خواهید سالاد را جلوتر از زمان سرو تهیه کنید، باید 30 دقیقه قبل از سرو آن را از یخچال خارج کنید.