مافین بلوبری و پنیرخامه ای

مافین بلوبری و پنیر خامه ای

دیدن یک سینی مافین در هر زمانی خوشایند است. پنیر خامه ای نیز با شیرینی بلوبری تضاد خوبی دارد. سعی کنید که این دستور پخت را با میوه های دیگر نیز امتحان کنید. هلوی تازه ی خرد شده یا آلو نیز جایگزین های خوبی هستند.

مافین بلوبری و پنیر خامه ای

طرز تهیه: کره را در یک ماهیتابه  متوسط ذوب کنید. طی این زمان کاغذهای مخصوص مافین را در سینی 12 خانه ای مخصوص قرار داده و ظرف را درون فری که روی دمای 200 درجه سانتیگراد تنظیم شده است حرارت دهید. ظرف را در طبقه ی وسط فر قرار دهید. روغن، ماست، وانیل و تخم مرغ ها را با کره مقداری هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را در کاسه ی بزرگی الک کرده، آن را با نمک و شکر مخلوط کرده و در میان آن چاله ای ایجاد کنید.

مافین بلوبری و پنیر خامه ای

مخلوط ماست را درون چاله بریزید. توسط یک کفگیر پلاستیکی مواد خشک را روی بخش خیس ریخته اما بسیار مراقب باشید که بیش از حد هم نخورد زیرا این کار مافین را سفت می کند. وقتی بیشتر مواد با هم مخلوط شدند درحالیکه هنوز باریکه های آرد دیده میشود، دست نگه دارید. بلوبری ها را داخل آن ریخته و سپس بسیار آرام آن را با خمیر مخلوط کنید. این مخلوط ناصاف و غیریکنواخت به نظر می رسد.

با قاشق مربا خوری خمیر را در کاغذهای مخصوص مافین ریخته و تا نیمه پر کنید. اکنون 1/2 قاشق چایخوری پنیر را روی هر کدام از مافین های نیمه پر بریزید. سپس بقیه ی خمیر را روی آن ریخته ( کاغذ مافین تقریبا پر خواهد شد) و روی هر کدام مجددا 1/2 قاشق چایخوری پنیر بریزید. می توانید تعدادی بلوبری هم روی آن قرار دهید تا هنگامی که از فر در می آید یک مافین بلوبری واقعی به نظر برسد.

مافین را به مدت 18 تا 20 دقیقه، یا تا زمانی که پف کرده و طلایی شود و عصاره ی ارغوانی رنگ بلوبری ها به بیرون تراوش کند بپزید. اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه در همان ظرف خنک شود، سپس آنها را روی قفسه ی مشبک قرار دهید تا کاملا خنک شوند. بهتر است مافین در همان روزی که پخته شده سرو شود.