سالادها از آن دست پیش غذاهایی هستند که اصولا با مواد اولیه ساده و راحت تهیه می شوند و طرفداران بسیار دارند و میدونیم تنوع بسیار دارند. اصولا برای تهیه انواع سالاد محدودیت خاصی وجود نداره و با هر نوع ماده غذایی چه گوشت و چه سبزیجات می توان سالاد تهیه کرد. اما خوردن سالاد سبزیجات به عنوان یک پیش غذا یا حتی غذای سالم  می تونه حسابی نشاط آور باشه مانند سالاد فصل، سالاد کلم، سالاد لوبیا، سالاد سزار،سالاد الویه، سالاد سیب زمینی و شوید و ...

سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی و شوید (potato salad & dill)  را علاوه بر اینکه می توان به عنوان پیش غذا سرو کرد از آنجا که سرشار از نشاسته است می تونیم غذایی کامل و مغذی و سیر کننده به حساب بیاریم  و در یکی ازوعده های غذایی آن را به راحتی سرو کنیم. همچنین این سالاد سیب زمینی خوشمزه را به صورت گرم و سرد می تونیم سرو کنیم.

 سالاد سیب زمینی و شوید یکی از سالاد های خوب و لذیذ برای مجالس و میهمانی ها به حساب میاد که خیلی خوش خوراک و لذیذه برای همین امروز قصد آموزش سالاد سیب زمینی مجلسی رو دارم و امیدوارم از تهیه و سرو این سالاد خونگی و ساده لذت کافی ببرید.

سالاد سبزیجات

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید

مرحله اول:

سیب زمینی را خوب بشویید و به شکل دلخواه خرد کنید.(سیب زمینی را می توان با پوست یا بی پوست خرد کرد، اگر قصد خرد کردن با پوست دارید به خوبی سطح آن را بسابید و بشویید)

سیب زمینی خردشده

مرحله دوم:

سیب زمینی خرد شده را در قابلمه بریزید و با مقداری آب و نمک بپزید(می توان سیب زمینی را درسته پخت و پس از پخت خرد کرد)

سیب زمینی

مرحله سوم:

سس مایونز، پنیر خامه ای و ادویه ها را با هم در ظرفی جداگانه خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.(بهتر است پنیر خامه ای به دمای محیط رسیده باشد تا راحت تر مخلوط شود)

سس مایونز

مرحله چهارم:

سیب زمینی را با سایر سبزیجات خرد شده مخلوط کنید و سپس سس سالاد سیب زمینی و شوید را بیافزاید و مواد را مخلوط کنید تا کاملا سس به خورد مواد برود.

سالاد خوشمزه

سرو این سالاد همراه نان تست ترکیب خوبی از یک اردور می سازد و طعم آن را خاص تر می کند.

سالاد سیب زمینی

نکات کلیدی تهیه سالاد سیب زمینی و شوید

-برای درست کردن سالاد سیب زمینی هیچ محدودیتی نیست و از هر مواد و سبزیجاتی مثل ذرت، لوبیا، دانه های خوراکی، ادویه های مختلف، جعفری، فبفب دلمه و ... می توان استفاده کرد.

-سالاد سیب زمینی را می توان به صورت قالبی و تکنفره هم سرو کرد.برای این کار قالب را کمی چرب کنید بعد سالاد را درون آ بریزید و با پشت قاشق کمی آن را منسجم و فشرده کنید و پس از اینکه دو ساعت در یخچال استراحت کرد سالاد را از قالب خارج کنید. (برای خرید انواع قالب سایت فروشگاه ایران کوک را ببینید.)

-بهتر است سالاد را چند ساعت قبل از سرو تهیه کنید و در یخچال استراحت دهید تا طعم مواد حسابی به خورد هم برود. در این صورت سالاد سیب زمینی و شوید لذیذتری خواهید داشت.

همراهان عزیز خوشحال می شویم سالاد سیب زمینی و شوید را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.