بستنی مرنگ لیمویی

بستنی مرنگ لیمویی

طرز تهیه: یک قالب نان مستطیلی یک لیتری را کمی چرب کرده و کف آن را یک پلاستیک فریزر قرار دهید. اگر از این قالب ها ندارید از یک قابلمه متوسط یا چیزی شبیه آن استفاده کنید. پوست لیمو ها را ریز رنده کنید و کنار بگذارید. آب لیمو را در قابلمه بچلانید. سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید و زرده ها را همراه با کره و شکر در قابلمه بریزد.

 بستنی مرنگ لیمویی

قالب را روی حرارت بسیار کم قرار دهید، سپس آن را هم بزنید تا زمانی که کره آب شده و همه چیز با هم مخلوط شوند. مخلوط را حرارت دهید تا به اندازه ی کافی غلیظ شود تا حدی که به پشت قاشق چوبی بچسبد. نگذارید این مواد به جوش بیاید زیرا تخم مرغ ها سفت خواهند شد.

بستنی مرنگ لیمویی

مخلوط لیمو را توسط یک الک در کاسه ای کاملا صاف کنید، سپس پوست لیمو را اضافه کنید. 4 قاشق سوپخوری از مایه را در کف قالب ریخته و کاملا یکنواخت پخش کنید. بگذارید تا خنک شود. مرنگ ها را درشت خرد کنید.

بستنی مرنگ لیمویی

وقتی که مایه لیمو سرد شد، ماست را به کاسه اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند.

نیمی از مرنگ ها را در مخلوط بستنی ریخته و آن را درون قالب بریزید. بگذارید تا حداقل 6 ساعت و یا یک شب در فریزر بماند تا سفت شود. مرنگ تا حد زیادی هنگام یخ زدن در بستنی آب خواهد شد که طعم و بوی مرنگ را به آن می دهد. این بستنی را می توان از دو هفته پیش آماده کرد.

10 دقیقه قبل از سرو بستنی را به یخچال انتقال دهید در نتیجه برای برش زدن به اندازه کافی نرم خواهد شد. قالب را روی بشقاب مد نظر برگردانید و چند ضربه به آن بزنید تا شل شود. پلاستیک فریزر را بردارید و سپس بقیه قطعات مرنگ را روی آن بریزید. آن را برش زده و سرو کنید.

نکته: قبل از برش چاقو را در آب داغ فرو ببرید تا بستنی تمیز تر برش بخورد.