ساندویچ مرغ پنیری غذایی جدید و خلاقانه است که تهیه اش زحمت زیادی ندارد و به خصوص برای شام عالی است. پس اگر با سؤال همیشگی «شام چی درست کنم؟» روبرو هستید، در خواندن این دستور ساندویچ مرغ تردید نکنید. کافی است سینه مرغ نصف شده را به روش معمول سوخاری کنید و بعد همراه با پنیر ورقه ای در نان سیر قرار دهید و در فر بگذارید. اما نان سیر هم خیلی راحت با نان فانتزی معمولی فراهم میشود. یک مخلوط ساده از سیر له شده و کره با کمی جعفری داخل و روی نان مالیده میشود. به همین راحتی بعد از چند دقیقه حرارت در فر هم نان شما طعم سیر میگیرد و هم پنیر ذوب میشود.

ساندویچ مرغ پنیری

ساندویچ مرغ برای سلیقه های مختلف انواع مختلفی دارد، مثل ساندویچ مرغ و قارچ و ساندویچ سالاد مرغ یا نوع رژیمی آن یعنی ساندویچ مرغ پستو. اما این ساندویچ همراه با مرغ پنیری فوق العاده خوشمزه است، چون مرغ آن سوخاری شده و مقدار زیادی هم پنیر دارد؛ که البته برای افرادی که رژیم لاغری دارند توصیه نمیشود. اما برای مهمانی ها حرف ندارد و بدون شک مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. ساندویچ مرغ پنیری همراه نان سیر طعم خیلی خوبی پیدا میکند، اما اگر طعم سیر را دوست ندارید و میخواهید ساندویچ را با نان ساده تهیه کنید هم مشکلی نیست. حتی اگر فر ندارید هم نگران نباشید. در انتهای مراحل تهیه، به بخش نکات مراجعه کنید تا طرز تهیه ساندویچ مرغ بدون فر و نکته های دیگر را ببینید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ پنیری

مرحله اول:

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. دو سینه مرغ را از وسط برش بزنید به طوری که ضخامت آنها نصف شود. برای این کار از چاقوی تیز استفاده کنید و در ضمن مراقب باشید. سپس روی برش های نازک مرغ نمک و فلفل بپاشید.

ساندویچ مرغ پنیری

مرحله دوم:

آرد و پودر سوخاری را در دو بشقاب گود بریزید. تخم مرغ را هم در یک بشقاب گود دیگر بشکنید و با چنگال بزنید. مرغ ها را به ترتیب در آرد، تخم مرغ زده شده و آرد سوخاری بغلتانید. سپس در روغن کافی دو طرف آنها را سرخ کنید.

ساندویچ مرغ پنیری

مرحله سوم:

دو ورقه پنیر را طوری کنار هم قرار دهید که لبه هایشان کمی روی هم قرار بگیرد. یکی از مرغ های سوخاری را در وسط دو پنیر قرار دهید و پنیر را دور مرغ بپیچید. این کار را برای بقیه مرغ ها هم تکرار کنید.

ساندویچ مرغ پنیری

مرحله چهارم:

حبه های سیر را با کمی نمک له کنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس به خوبی با کره نرم شده و جعفری مخلوط کنید.

ساندویچ مرغ پنیری

مرحله پنجم:

وسط نان ها را خالی کنید و داخل هر کدام مقداری از خمیر سیر و جعفری بمالید و یکی از مرغ ها را قرار دهید.

ساندویچ مرغ پنیری

مرحله ششم:

نان ها را روی سینی فر چرب شده بچینید. باقیمانده خمیر سیر را روی نان ها بمالید. کمی پنیر پارمزان هم روی آنها بپاشید و 10 دقیقه در فر بپزید.

ساندویچ مرغ پنیری

نکات کلیدی تهیه ساندویچ مرغ

1- اگر طعم سیر را دوست ندارید به راحتی میتوانید آن را از دستور حذف کنید. در این صورت مقدار کره را کمتر کنید (1 قاشق غذاخوری) و آن را با 1 قاشق جعفری خرد شده مخلوط کنید و فقط روی نان ها بمالید تا پس از پخت در فر خشک نشوند.

2- این ساندویچ را میتوانید در مایکروفر هم تهیه کنید. فقط بعد از قرار دادن مرغ و پنیر در نان، ساندویچ را در یکی دو دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

3- برای تهیه ساندویچ روی گاز، ساندویچ ها را در تابه ای که کمی چرب شده قرار دهید و روی شعله خیلی کم بگذارید. درب تابه را یکی دو دقیقه ببندید تا پنیر ذوب شود. سپس درب تابه را بردارید و کمی قبل از سرو صبر کنید.