حدس می زنم شما هم مثل من برای تهیه شیرینی قهوه حسابی هیجان زده باشین. چون این شیرینی یه نوع شیرینی فوق العاده جذابه که هم طرح و شکل دونه های قهوه رو داره و هم طعم و عطر دوست داشتنی قهوه رو. در این مطلب من دو روش برای تهیه شيريني قهوه آموزش می دم که در روش اول شما به اسپرسو و شکلات تخته ای سفید نیاز دارین. روش اول یه روش شیک و مجلسیه که برای مهمونی ها هم یه انتخاب عالی محسوب میشه. اما در روش دوم تنوع مواد اولیه کمتره و این شیرینی سریع تر و آسون تر تهیه میشه. مناسب برای عصرونه ها و دورهمی های خودمونی و کوچیک. اما از خوشمزگی کوکی قهوه هر دو روش هر چی بگم کم گفتم. با خیال راحت اون ها رو تهیه کنین که اصلا پشیمون نمی شین.

راستی اگه دوست دارین با شیرینی های دیگه ای که مثل این شیرینی ظاهر متفاوت و جالبی دارن آشنا بشین، من شیرینی ردولوت قلبی و شیرینی گل رز رو پیشنهاد می کنم.

 

روش اول: طرز تهیه شیرینی قهوه

 

1- فر را روشن کنید. آن را روی 325 فارنهایت یا 170 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم شود.

2- یک کاسه بردارید. کره و شکر را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید. قهوه اسپرسو و وانیل را به کاسه اضافه کنید و بهم بزنید. می توانید از غذاساز هم کمک بگیرید.

  مخلوط کردن مواد اولیه  

3- آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و روی کاسه الک کنید. با سرعت کم همزن یا غذاساز مواد را مخلوط کنید تا شکل خمیر پیدا کند.

  افزودن آرد  

4- در این مرحله از تهیه شیرینی قهوه باید خمیر به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در یخچال کاملا سرد شوند.

  پوشاندن خمیر با کیسه  

5- حالا تکه ای از خمیر جدا کنید و آن را به اندازه قاشق غذاخوری و به شکل بیضی درآورید. این کار را برای کل خمیر تکرار کنید. با یک قسمت از خمیر حدودا 30 عدد کوکی به این شکل خواهید داشت. (می توانید اول مراحل آماده سازی 30 کوکی اول را تا انتها انجام دهید و بعد با بخش دوم خمیر 30 شیرینی دیگر را درست کنید.)

  شکل دادن به خمیر  

6- به کمک یک خلال دندان در مرکز خمیرها یک خط ایجاد کنید تا کوکی شبیه به دانه قهوه شود.

  شکل دادن به شیرینی قهوه ای  

7- روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. شیرینی ها را روی آن بچینید. این شیرینی باید به مدت 18 دقیقه در فر با دمای 170 درجه سانتی گراد باشد تا بپزد.

  چیدن شیرینی روی کاغذ روغنی  

8- از ظاهر کوکی ها نمی توانید پخته شدن آن ها را متوجه شوید. آن ها را لمس کنید و بچرخانید. وقتی کمی سفت شده باشند و سطح زیرین شیرینی ها به رنگ قهوه ای روشن شود، آماده هستند. آن ها را از فر خارج کنید. سپس روی سطح خنک کننده قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

  پخته شدن کوکی قهوه  

9- حالا باید 200 گرم شکلات تخته ای سفید رنگ را ذوب کنید. یک کاسه با عمق زیاد بردارید و شکلات ذوب شده را در آن بریزید تا تزیین کردن کوکی ها راحت تر انجام شود.

  ذوب کردن شکلات  

10- هر دانه شیرینی قهوه را تا نیمه در شکلات ذوب شده فرو ببرید. پودر قهوه فوری را روی آن بپاشید و در صورت تمایل آن را با ورق طلای خوراکی تزیین کنید.

  تزیین با شکلات سفید  

11- شیرینی ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا شکلات روی آن ها محکم شود. سی کوکی دیگر را آماده کنید. مابقی شکلات سفید را ذوب کرده و کوکی های دیگر را تزیین کنید. حالا برای شیرینی قهوه شما برای سرو آماده است. نوش جان.

 

منبع این دستور: acanadianfoodie.com

  سرو شیرینی قهوه خانگی  

روش دوم: طرز تهیه شیرینی دانه های قهوه

 

مواد لازم:

کره  90 گرم

پودر قند  85 گرم

زرده تخم مرغ  1 عدد

اسانس قهوه  1 قاشق چایخوری

آرد ساده  160 گرم

پودر کاکائو  20 گرم

 

طرز تهیه:

1- فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا کم کم گرم شود.

2- خمیر شیرینی قهوه ای را آماده کنید. برای این کار باید کره و پودر قند را با هم بزنید تا یک دست شوند. حالا زرده تخم مرغ و اسانس قهوه را اضافه کنید. اگر به اسانس قهوه دسترسی ندارید می توانید از یک قاشق چایخوری قهوه گرم استفاده کنید. آرد را الک کرده و به همراه پودر کاکائو در مواد کوکی بریزید.

3- حالا خمیر به دست آمده را مثل روش قبلی با کمک کف دست و خلال دندان، به شکل دانه های قهوه درآورید.

4- این شيريني قهوه را به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر بگذارید تا آماده سرو شوند. نوش جان.

 

منبع این دستور: sortedfood.com

  شیرینی دانه های قهوه  

نکات کلیدی تهیه کوکی قهوه

- این شیرینی ها را در ظرف در بسته یا کیسه پلاستیکی نگه داری کنید تا خشک نشوند.

- در روش اول؛ حدودا یک دوم مقدار شکلات سفید برای سی شیرینی اول مصرف خواهد شد. بهتر است کل شکلات را اول ذوب نکنید. چون ممکن است وقتی شیرینی های گروه دوم را آماده می کنید، شکلات سفت شود.