می دانیم برای تزیین کیک، کوکی و شیرینی از مواد مختلفی استفاده می شود مانند انواع کرم، باتر کریم، خامه، کرم شکلاتی، فوندانت و ... .یکی از مشکلاتی که مواد خوراکی مانند خامه و شکلات دارند فساد پذیری سریع و ماندگاری کوتاه مدت است برای همین انتخاب گزینه هایی مثل خمیر فوندانت و رویال آیسینگ که فسادپذیری کمتری دارند و خارج از یخچال نیز قابل نگهداری اند، برای تزیین بهتر است.

رویال آیسینگ براق

 

رویال آیسینگ در واقع کرمی است که از ترکیب سفیده تخم مرغ و پودر قند درست می شود و همچنین برای رنگ کردن آن از انواع رنگ خوراکی استفاده می شود.

در این نوشته قصد داریم شما را با روش تهیه کرم رویال آیسینگ خانگی آشنا کنیم تا با یادگیری آن از این به بعد برای جشن و میهمانی ها کیک و کوکی ها را با کمی صبر و حوصله و البته سلیقه و ابتکار خودتان تزیین کنید.

از  رویال آیسینگ  می توانید برای تزیین کوکی شب یلدا، کوکی ولنتاین و ... استفاده کنید ولی آنچه در انجام این کار اهمیت زیادی دارد داشتن تمرین و بدست آوردن تجربه است به عنوان مثال رویال آیسینگ برای کاربردهای متفاوت با غلظت های متفاوت درست می شود که تنها با کسب تجربه می توانید با کم و زیاد کردن آب و پودر قند به خوبی از عهده این کار برآیید.

 کرم رویال آیسینگ

 

کرم رویال آیسینگ خانگی

 

روش تهیه کرم رویال آیسینگ

 

مرحله اول:

سفیده تخم مرغ را یک ربع قبل از استفاده از یخچال خارج کنید و در ظرفی تمیز بریزید و با همزن برقی شروع به همزدن کنید تا زمانی که کف کند. سپس کرم تارتار(آب لیموی تازه) را اضافه کنید و چند ثانیه بزنید تا کمی سفت شود.

 

کرم آیسینگ رویال

مرحله دوم:

پودر قند(شکر آیسینگ) را به سفیده اضافه کنید و با هم زن بزنید تا کاملا پفکی  و یکدست شود. زیاد هم نزنید چون باعث می شود کوکی های تزیین شده با کرم آیسینگ پس از خشک شدن ترک بخورد و چسبندگی مطلوب را نداشته باشد و از روی کار جدا شود.

قوام رویال آیسینگ

 

مرحله سوم:

کرم آماده شده را در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با پارچه مرطوب بپوشانید و کار را شروع کنید. اگر می خواهید کرم را نگهداری کنید آن را در ظرف در دار بریزید با سلفون روی آن را بپوشانید به صورتی که نایلون با سطح کرم تماس داشته باشد بعد در ظرف را ببنید و در یخچال قرار دهید و در زمان مناسب استفاده کنید.

تزیین کوکی با کرم رویال

 

مرحله چهارم:

برای رنگ کردن کرم باید به اندازه مناسب در ظرف های متعدد بریزید و با کمک خلال دندان مقداری رنگ دلخواه به هر ظرف اضافه کنید و با چوب بستنی تمیز آن را به شکل دورانی و به آرامی هم بزنید.

پس از آماده شدن، کرم رویال آیسینگ رنگی را در قیف های آماده شده به ظور جداگانه بریزید وکیک فوندانت و کوکی شکری(sugar cookie) را طبق الگو و طرح مورد نظر تزیین کنید.

کوکی با رویال آیسینگ

 

 غلظت های مختلف:

قبلا اشاره شد که رویال آیسنگ دارای غلظت های متفاوتی است و بسته به کاربرد آن این غلظت تعیین می شود و با تغییر در اندازه شکر آیسینگ یا افزودن آب غلظت و رقّت آن را مشخص می کنند.

 آیسینگ غلیظ:

کرمی است سفت به شکل خمیر دندان که برای درست کردن گل یا اشکال مختلف شکری از آن استفاده می شود. این نوع آیسینگ به سرعت خشک و سفت می شود که علت آن وجودر پودر قند زیاد است. زمانی این غلظت به حد مطلوب می رسد که اگر با نوک چاقو روی کرم خط بیاندازید پس از  20 ثانیه اثر چاقو محو شود.

آیسینگ متوسط:

غلظت این نوع، تقریبا شبیه شکلات ذوب شده است و برای امتحان کردن غلظت باید با چاقو روی آن خط بیاندازید اگر پس از 10 ثانیه محو شد نشانه خوب بودن غلظت است. این نوع برای دور گیری مناسب است.

آیسینگ رقیق:

این آیسینگ برای پر کردن داخل دور گیری و خانه هاست . اگر آیسینگ را به غلیظ ترین حالت برسانید و بعد دو قاشق غذا خوری آب اضافه کنید آیسنگ رقیق می شود. رقت آن مانند عسل است و پخش می شود.

 

نکات کلیدی تهیه  کرم رویال آیسینگ

-ظرفی که برای سفیده انتخاب می کنید باید کاملا تمیز و فاقد چربی و رطوبت باشد بهتر است از ظرف استیل یا بلوری استفاده کنید و ظرف پلاستیکی اصلا برای این کار مناسب نیست.

- استفاده کردن از وانیل باعث می شود رنگ سفید کوکی پس از تزیین کدر شود یعنی رنگ سفید آیسینگ مایل به رنگ کرم شود.

- تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ نیز ممکن است و استفاده از پودر مرنگ برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند یا زنان باردارمناسب تر است. علاوه بر این از اصراف تخم مرغ جلوگیری می کند و بهداشتی تر است.

- کرم رویال آیسینگ آماده شده به راحتی به مدت یک هفته در یخچال قابل نگهداری است.(البته با پوشش مناسب)

 همراهان عزیز خوشحال می شویم کرم رویال آیسینگ را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوکبه اشتراک بگذارید.