دسرهای کیکی همیشه طرفداران زیادی دارند. اما تهیه کیک کار وقت گیری است و چندان ساده نیست. اینجاست که بیسکویت به کمک شما می آید. کیک دسر پاناکوتا شکلاتی یکی از آن دست دسرهای خوشمزه ای است که با کراست بیسکویتی تهیه میشود و خیلی ساده است. حتما با دسر پاناکوتا آشنا هستید. رایج ترین نوع این دسر پاناکوتا وانیلی است که معمولا با میوه، ژله ها و سس های مختلف سرو میشود مثل پاناکوتا با سس میوه ای یا پاناکوتا با سس انبه. پاناکوتا شکلاتی هم یکی دیگر از انواع این دسر است. در اینجا دسر پاناکوتا شکلاتی را با یک لایه خمیر بیسکویتی زیر آن داخل لیوان یا شیشه تهیه میکنیم.

طرز تهیه کیک دسر پاناکوتا شکلاتی

مرحله اول:

بیسکویت خرد شده، کره ذوب شده و 2 قاشق غذاخوری شکر را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ( میتوانید بیسکوییت را بکوبید تا خوب خرد شود سپس با کره ذوب شده و شکر مخلوط کنید ).

پاناکوتا

مرحله دوم:

خمیر بیسکویتی را داخل قالب بریزید و با فشار پشت قاشق بافت خمیر را فشرده کنید سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود ( اگر از لیوان استفاده میکنید ته هر لیوان دسر 2 قاشق چایخوری خمیر بیسکوییتی بریزید ).

پاناکوتا

مرحله سوم:

پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و روی آن مقداری آب بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم:

خامه ، شیر ، 2 قاشق شکر و وانیل را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا داغ شود (دقت کنید داغ شود اما نجوشد). قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس شکلات چیپسی و ژلاتین را اضافه کنید.

پاناکوتا

مرحله پنجم:

مواد را به خوبی مخلوط کنید تا پاناکوتا شکلاتی یکدست شود. قالب را از یخچال خارج کنید و با قاشق کم کم پاناکوتا را روی لایه بیسکوییتی بریزید. قالب را حداقل 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس پاناکوتا را با خامه تزیین و سرو کنید.

نکات کلیدی تهیه کیک دسر پاناکوتا شکلاتی:

- به جای شکلات چیپسی از شکلات تخته ای میتوانید استفاده کنید.

- به جای خمیر بیسکویت میتوانید از کیک استفاده کنید.

- 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین برابر با 1 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 2 ورقه ژلاتینی کوچک است.