پاستیل را کوچک و بزرگ، پیر و جوان همه دوست دارند. ولی به خصوص همه بچه ها عاشقش هستند. شکلات هم همین طور. البته پاستیل پوست پرتقال شکلاتی با ژلاتین یا ژله تهیه نمیشود. احتمالا همه چیزهایی که برای تهیه پاستیل پرتقالی نیاز دارید همین الان در آشپزخانه شما هستند. درست است که این روزها انواع خوردنی های مورد علاقه بچه ها در فروشگاه ها پیدا میشود و به راحتی میتوانید آنها را بخرید. ولی هیچ چیزی جای میان وعده های خانگی سالم را پر نمیکند. در ضمن به این ترتیب خیالتان راحت است که افزودنی های نامعلوم موجود در غذا سلامتی فرزند شما را به خطر نخواهد انداخت.

طرز تهیه پاستیل پوست پرتقال بسیار ساده است. پس در درست کردنش شک نکنید. اگر در یخچال پرتقال دارید، همین حالا دست به کار شوید و این میان وعده خوشمزه را تهیه کنید. اگر مایل به درست کرن پاستیل در خانه هستید میتوانید پاستیل خانگی را هم امتحان کنید.

 

طرز تهیه پاستیل پوست پرتقال شکلاتی

 

مرحله اول:

پرتقال ها را بشویید و خشک کنید. حالا از قسمت بالا و پایین آنها یک دایره ببرید. روی پوست باقیمانده سه چهار برش عمودی بزنید. تکه های پوست پرتقال را جدا کنید و آنها را به صورت خلالی برش بزنید. پرتقال را در یخچال بگذارید و هر وقت خواستید مصرف کنید چون در  تهیه پاستیل پوست پرتقال به آن نیازی ندارید. میتوانید از آن برای تهیه کیک پرتقال، فرنی پرتقال یا مرغ پرتقالی استفاده کنید.

 

مرحله دوم:

پوست پرتقال ها را در قابلمه کوچکی بریزید. آب به اندازه ای اضافه کنید که رویشان را بپوشاند. بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد. آب را عوض کنید. این مرحله را سه بار انجام دهید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود.

مرحله سوم:

حال، پوست پرتقال ها را با دو پیمانه شکر و یک پیمانه آب تازه و در صورت تمایل میخک یا چوب دارچین بجوشانید وقتی آب جوش آمد شعله را کم کنید و در قابلمه را بردارید. بگذارید تا پوست پرتقال شفاف شود (حدود بیست دقیقه). البته انتظار نداشته باشید کامل شفاف شود. تنها کمی حالت شفاف پیدا میکند. در این مرحله میتوانید پوست پرتقال را همراه شربت در یخچال بگذارید و تا یکی دو هفته بعد استفاده کنید.

مرحله چهارم:

روی یک سینی یا دیس کاغذ روغنی یا ورقه آلومینیومی بکشید. پوست پرتقال ها را از شربت خارج کنید و روی دیس بچینید و یک ساعت صبر کنید تا کمی خشک شوند. شکلات را به روش بنماری آب کنید. سپس پاستیل پوست پرتقال را تا نیمه در شکلات ذوب شده فرو کنید و دوباره در دیس بچینید.

حالا بگذارید در یخچال خنک شوند و بعد سرو کنید. نوش جان! پاستیل پوست پرتقال شکلاتی  

نکات تهیه پاستیل پرتقال شکلاتی:

- شکلات را میتوانید از دستور حذف کنید و بعد از خشک شدن پاستیل پوست پرتقال آن را به همان شکل میل کنید. - میتوانید به جای استفاده از شکلات، پوست پرتقال را در شکر بغلتانید و پاستیل پرتقال شکری تهیه کنید