یکی از دسرهای خوشمزه و جذابی که دوست دارم بهتون معرفی کنم، کرم قهوه هست. این دسر رو خیلی راحت و فقط با شش مرحله می تونین توی خونه تهیه کنین و با تزیینات زیبا ظاهر مجلسی بهش بدین. اگه طرفدار طعم قهوه باشین و از دسر قهوه و شیر، دسر قهوه و نارگیل و یا طعم شیر قهوه لذت می برین، از این دسر هم خوشتون میاد.

دسر کرم قهوه ای رو می تونین با انواع قهوه تهیه کنین. و اگه دوست ندارین از پودر ژلاتین استفاده کنین، باید بهتون مژده بدم که با ترکیب یک قاشق غذاخوری آرد و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، هم میشه این دسر رو آماده کرد. در ضمن اگه یه کم زمان بیشتری صرف کنین، می تونین این دسر رو به صورت چند رنگ و ترکیباتی از رنگ قهوه ای، سفید و کرم تهیه کنین که خیلی پرطرفداره. خلاصه اگه برای تهیه یه دسر فوق العاده عالی آماده این، دستور تهیه کرم قهوه تقدیم به شما.

 

 

طرز تهیه کرم قهوه

 

مرحله اول: مخلوط کردن شکر و تخم مرغ

یک کاسه بردارید. شکر را در کاسه ریخته و تخم مرغ ها را بشکنید. زرده تخم مرغ را به شکر اضافه کنید. سپس زرده ها را با شکر خوب بهم بزنید تا حدی که یک دست شده و به رنگ کرم درآیند.

 

مرحله دوم: افزودن شیر به قهوه

مقداری آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. حالا شیر را اضافه کرده و سپس پودر قهوه را در آن بریزید. اجازه دهید شیر و قهوه به خوبی با هم مخلوط شوند.

 

مرحله سوم: گرم کردن شیر کرم قهوه

وقتی مخلوط قهوه و شیر تا حدی داغ شد، آن را به ظرف محتوی شکر و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا به مدت 3 الی 5 دقیقه مخلوط داغ شود. مراقب باشید که شیر به جوش نیاید.

 

مرحله چهارم: اضافه کردن خامه

در این مرحله از تهیه کرم قهوه پس از گذشت 5 دقیقه، مواد را از روی حرارت بردارید. آن را در کناری بگذارید تا به دمای محیط برسد. خامه را به مخلوط اضافه کنید و خوب بهم بزنید.

 

مرحله پنجم: آماده سازی ژلاتین

نصف پیمانه آب سرد را روی پودر ژلاتین بریزید. حالا به روش بن ماری آب سرد و پودر ژلاتین را خوب مخلوط کنید تا یک دست شود و چیزی از پودر ژلاتین در آن باقی نماند. حالا مخلوط آب و ژلاتین را به مواد دسر اضافه کنید.

 

مرحله آخر: ریختن در قالب و سرو

حالا دسر را به قالب مورد نظر منتقل کنید. سپس قالب را در یخچال بگذارید تا به مدت 4 ساعت آماده شده و خوب ببندد. حالا دسر را به طرح های دلخواه تزیین و نوش جان کنید.

 

کرم قهوه ای با شیر

عکس از abarootkoub@

نکات کلیدی تهیه کرم قهوه

- این دسر را می توانید با مخلوط پنیر ماسکارپونه و خامه صبحانه به جای شیر و خامه تهیه کنید. در این روش طعم شیرینی دسر کمتر خواهد بود.

- برای تهیه کرم قهوه ای می توانید از پودر قهوه فوری و یا کافی میکس ها هم استفاده کنید.

- عکس اصلی مطلب از: cafe.deser@