مهمونی دارید و میخواین یه سوپ شیک و مجلسی جلوی مهمونا بذارین؟ یا این که سرما خوردین و از سوپ شلغم و سوپ مرغ خسته شدید. شایدم دندونتون درد میکنه؟ سوپ اسفناج راه حل همه مشکلات شماست. هم خوشمزه است و هم ساده. در ضمن چنان رنگ سبز خوشگلی داره که همه با یک نگاه شیفته ش میشن. میتونید با یه مقدار نان کروتان طعم دار هم تزیینش کنید. نون های ترد وقتی سوپ داخلشون نفوذ کنه فوق العاده میشن. پیشنهاد میکنم حتماً امتحانش کنید.

سوپ اسفناج تازه حالت غلیظ و خامه ای داره اما هیچ خامه ای در تهیه ش استفاده نمیشه. لیست مواد اولیه خیلی ساده هستن: کره، پیاز، سیب زمینی، آب مرغ، شیر و البته کللللی اسفناج تازه. ممکنه فکر کنید 200 گرم اسفناج چیزی نیست. ولی چون اسفناج سبکه همین 200 گرم یه کاسه بزرگ میشه. این برگ های سبز و قشنگ سرشار از ویتامین C، A، K، منیزیم، آهن و منگنز هستن. تازه کالری خیلی کمی هم دارن. در مورد خواص اسفناج هر چی بگم کم گفتم. خودتون میدونید دیگه. پس بیشتر از این توضیح نمیدم.

من برای سوپ هایی مثل سوپ اسفناج که میکس شده و یکدست هستن ترجیح میدم از گوشتکوب برقی استفاده کنم. این طوری بدون این که مواد رو به ظرف دیگه ای منتقل کنید میتونید سوپ رو میکس کنید. در عرض چند ثانیه سوپ سبز رنگ شما یکدست و آماده سرو میشه.

همون طور که گفتم سوپ اسفناج برای سرماخوردگی هم عالیه. هم برای درمان و هم پیشگیری. پس توی فصل زمستون حتماً ازش استفاده کنید.

   

طرز تهیه سوپ اسفناج و سیب زمینی

 

1- قابلمه را روی شعله قرار دهید. کره را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ذوب شود. سیب زمینی و پیاز خرد شده را اضافه کنید. (در صورت تمایل به تهیه سوپ اسفناج و هویج میتوانید در این مرحله یکی دو عدد هویج رنده شده هم اضافه کنید). کمی نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید. شعله را کم کنید و حدود 10 دقیقه درب قابلمه را ببندید تا سبزیجات نرم شوند.

2- آب یا همان استاک مرغ و شیر را اضافه کنید. صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید. حدود 20 دقیقه با در باز به پخت ادامه دهید تا سبزیجات خیلی خیلی نرم شوند.

3- حال اسفناج را اضافه کنید. 5 دقیقه در قابلمه را ببندید تا برگ ها پخته شود.

4- حالا دیگر وقت میکس کردن سوپ اسفناج است. سراغ گوشتکوب برقی بروید و سوپ را به خوبی میکس کنید تا یکدست شود. در صورتی که میخواهید از مخلوط کن استفاده کنید کمی صبر کنید تا سوپ قدری خنک شود. بعد آن را به ظرف مخلوط کن منتقل کنید. سوپ میکس شده را در ظرف سرو بریزید و به دلخواه با نان کروتان یا مواد دیگر تزیین کنید.

  سوپ اسفناج رستورانی  

نکته های کلیدی برای داشتن سوپ اسفناج رستورانی خوشمزه

- بهتره از بیبی اسفناج استفاده کنید. برگ های اسفناج بزرگ معمولاً سفت هستن و طعمشون ممکنه کمی به تلخی بزنه.

- برای بهترین سوپ اسفناج و سیب زمینی بهتره از سیب زمینی های طلایی رنگ استفاده کنید. یعنی سیب زمینی هایی که بافتشون زرد هست نه سفید.

- آب مرغ رو میتونید وقتی دارید خورش مرغ یا غذاهای مشابه درست میکنید جدا کنید و برای استفاده در سوپ فریز کنید.

- اگر آب مرغ ندارید میتونید از عصاره های آماده هم استفاده کنید.

- دوستان گیاهخوار فقط کافیه آب مرغ رو با آب سبزیجات عوض کنن.

- برای تزیین سوپ میتونید از ماست، خامه و مغزهایی مثل گردو استفاده کنید.

- برای تهیه سوپ اسفناج و برنج کافیه مقداری برنج پخته شده که از قبل داخل یخچال دارید به مواد سوپ اضافه کنید.

  منبع دستور: thecafesucrefarine.com