پوره سیب زمینی یکی از کلیدهای اصلی آشپزی است! میپرسید چرا؟ چون در عین سادگی میتواند در کنار خیلی از غذاها قرار بگیرد. مخصوصاً همنشین مناسبی برای غذاهای گوشتی است و علاوه بر این که طعم خیلی خوبی به این غذاها میدهد تزئین زیبا و مناسبی هم برای غذا هست. به طور نمونه از پوره سیب زمینی میتوان برای تزئین کیک مرغ یا کیک گوشت استفاده کرد.

کیک مرغ با پوره سیب زمینی

البته تهیه پوره سیب زمینی بسیار راحت است اما برای این که بافت پوره به اندازه کافی نرم و قابل تزئین با قیف و ماسوره باشد باید نسبت ها به دقت رعایت شود. در ضمن سیب زمینی باید موقع له کردن نرم باشد. نکته جالب توجه دیگر این است که سیب زمینی را هم میتوان با پوست و هم بدون پوست آبپز کرد. در صورتی که سیب زمینی با پوست آبپز شود، طعم بیشتری دارد اما ممکن است لازم شود مقدار بیشتری شیر اضافه کنید. در کل با آبپز کردن سیب زمینی بدون پوست بافت آن نرم تر میشود اما کمی از طعمش را از دست میدهد. در ادامه طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی و زیبا را با عکس مرحله به مرحله میبینید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی

مرحله اول:

سیب زمینی ها را خوب بشویید سپس سیب زمینی ها را پوست بکنید و درشت خرد کنید.آن ها را بپزید یا بخارپز کنید (پیشنهاد میشود سیب زمینی را با پوست داخل فر بگذارید و کباب کنید).

آب پز کردن سیب زمینی

مرحله دوم:

سیب زمینی ها را به همان صورت داغ رنده یا له کنید.

سیب زمینی پوره

مرحله سوم:

سپس کره نرم شده در دمای اتاق ، شیر یا خامه ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به بافتی کرمی برسید.

پوره سیب زمینی با کره

مقداری آویشن یا جعفری خرد شده روی پوره بریزید و گرم سرو کنید. علاوه بر این میتوانید از پوره سیب زمینی برای تهیه کوکو سیب زمینی و یا کوکو سیب زمینی پنیری و غذاهای مشابه هم استفاده کنید.

پوره سیب زمینی

نکته ها:

این پوره سیب زمینی مجلسی و مناسب تزیین و سرو همراه با غذاست و به راحتی میتوانید با ماسوره فرم دلخواه تان را در کنار غذا ایجاد کنید.

شنیسل مرغ و فیله مرغ گریل از دیگر غذاهای خوشمزه ای هستند که تقریبا همیشه با پوره سیب زمینی سرو میشوند.