شپردزپای، پای چوپان یا کاتج پای از جمله غذاهای اصیل و معروف انگلیسی است که از ترکیب سیب زمینی، گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات در آن استفاده می شود. در حال حاضر پای چوپان به یک غذای محبوب و بین‌المللی تبدیل شده است و در اغلب رستوران‌های سراسر دنیا سرو می‌شود.

ما امروز طرز تهیه تارت فنجانی شپردز پای یا پای چوپان را آموزش می‌دهیم. تارت فنجانی پای چوپان، یک فینگرفود خوشمزه و شیک است که می توانید آن را در مهمانی‌ها سرو کنید. طرز تهیه این تارت فنجانی، ساده و راحت است و در زمانی کوتاه می‌توانید آن را آماده کنید. خمیر تارت این غذای لذیذ انگلیسی را می‌توانید براساس دستور طرز تهیه خمیر تارت آماده کنید که قبلا در ایران کوک در اختیارتان قرار داده‌ایم. البته در صورت تمایل نیز می‌توانید خمیر تارت فنجانی آماده را از فروشگاه ایران کوک تهیه کنید.

طرز تهیه تارت فنجانی پای چوپان

مرحله اول

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود؛ خمیر تارت را به شکل گرد قالب بزنید.

 مرحله دوم

قالب‌ها را چرب کنید و داخل آن‌ها، خمیرها را بچینید. سپس در کف خمیرها با نوک چنگال چند سوراخ ایجاد کنید و قالب را حدود 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا خمیرها کمی بپزند و طلایی شوند.

تارت گوشت و سبزیجات

مرحله سوم

پیاز را ریز خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

سپس کره، سبزیجات منجمد، 4/1 لیوان آب جوش، نمک و فلفل را به گوشت اضافه کنید و آن‌ها را با حرارت ملایم تفت دهید تا آب غذا کشیده شود.

مرحله چهارم

مایه گوشت و سبزیجات را داخل قالب‌ها، روی خمیرها بریزید و روی هر کدام مقداری پوره سیب‌زمینی بریزید. سپس، فر را روی کمترین دما قرار دهید و قالب تارت‌ها را 20 دقیقه داخل فر بگذارید تا آماده شوند.

تارت گوشت و سبزیجات

گریل را در 5 دقیقه آخر روشن کنید تا روی سیب‌زمینی‌ها برشته شود. تارت فنجانی پای چوپان آماده است. نوش جان.

تارت گوشت و سبزیجات

سخن آخر

شپردز پای، پای چوپان یا کاتج پای از جمله غذاهای اصیل و معروف انگلیسی است که سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات از اجزای اصلی آن هستند. ما اینجا طرز تهیه تارت فنجانی پای چوپان را آموزش دادیم که فینگرفودی جذاب و شیک است. اگر دوست داشتید این غذا را درست کنید، خمیر تارت پای چوپان را براساس دستورپخت ایران کوک آماده کنید. البته می توانید خمیر تارت آماده را از فروشگاه ایران کوک نیز تهیه کنید.

برای درست کردن تارت فنجانی پای چوپان باید خمیر تارت را گرد قالب بزنید و خمیرها را در کف قالب‌های چرب شده، بچینید. سپس، گوشت چرخ‌کرده، پیاز و سبزیجات را تفت بدهید و آن‌ها را داخل قالب‌ها بریزید. در آخر پوره سیب‌زمینی را روی مواد داخل قالب‌ها اضافه کنید و قالب را در فر قرار دهید تا تارت‌ها بپزند.

می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده