ماهی سالمون یکی از بهترین غذاهای دریایی هست که از ارزش غذایی بالایی هم برخورداره. شما می تونید اون رو به روش های مختلفی مثل تهیه سالمون در فر، ماهی سالمون با سالاد نودل، کباب سالمون لیمویی، سالمون برگر، ماهی سالمون کنجدی و حتی کوکوی ماهی سالمون تهیه کنین، ولی من در این مطلب می خوام یک روش شگفت انگیز و آسون برای طبخ ماهی سالمون رو بهتون آموزش بدم. من مطمئنم حتی کسانی که ماهی دوست ندارن هم عاشق اون میشن. طعم و عطر لیمو و شوید در کنار فیله ماهی سالمون فستیوالی از مزه ها و بوهای بی نظیر را به وجود میاره. این غذا یه وعده غذایی بسیار سالم و مقوی هست که می تونید برای ناهار یا شام نوش جان کنین. علاوه بر این برای تغذیه کودکان بسیار ضروری و مفید هست. در کنار این غذا اگه دوست داشتین می تونید از انواع سبزیجات بخارپز شده مثل کلم بروکلی، هویج، نخود فرنگی و ذرت استفاده کنین و یا می تونید اون رو همراه با برنج میل کنین.

 

طرز تهیه سالمون لیمو و شوید

 

مرحله اول: گرم کردن فر

ابتدا فر را از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید و اجازه دهید تا خوب گرم شود. در همین زمان ظرف مناسب پخت ماهی، مثلاً یک ظرف پیرکس، را بردارید و به خوبی آن را چرب کنید.

 

مرحله دوم: مزه دار کردن فیله های سالمون

تکه های فیله سالمون را به آرامی در ظرف پخت که چرب کردید بچینید. سپس یک کاسه کوچک بردارید. آب لیمو و کره آب شده را داخل کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد روی تکه های ماهی سالمون بریزید. به طور که به خوبی تمام تکه های ماهی را پوشش دهد. سپس شوید خشک، پودر سیر، نمک دریایی و فلفل سیاه را هم به طور یکنواخت روی تکه های ماهی بریزید. اگر دوست داشتید می توانید تکه های ماهی مزه دار شده را با فویل آلومینیوم بپوشانید سپس داخل طرف بگذارید تا ماهی به خوبی نرم و پخته شود و تمیز کردن ظرف هم آسان تر شود. در صورت تمایل می توانید یک لیمو ترش تازه را برش های دایره ای شکل بزنید و روی تکه های ماهی بگذارید تا بوی زهم ماهی بیشتر گرفته شود و هنگام پخت عطر لیمو در فضا بپیچد.

  سالمون لیمو و شوید- مراحل  

مرحله سوم: پخت سالمون لیمو و شوید

در این مرحله سالمون هایی را که خوب مزه دار کردید را برای مدت 25 دقیقه و یا تا زمانی که ماهی سالمون به راحتی با چنگال تکه تکه شود داخل فری که از قبل گرم کردید بگذارید تا پخته شود.

  سالمون لیمو و شوید-مراحل2  

مرحله چهارم: سرو سالمون لیمو و شوید

پس از پخت کامل ماهی، یه طرف مناسب پذیرایی را بردارید. یک تکه از ماهی را داخل آن بگذارید و با انواع سبزیجات پخته شده آن را تزیین کنید و سرو کنید.

نوش جان.

  سالمون لیمو و شوید-نهایی  

نکات کلیدی تهیه سالمون لیمو و شوید

- اندازه های مواد اولیه که در این دستور آمده است، تقریبی هستند در صورت تمایل می توانید آن ها را کم یا زیاد کنید.

- می توانید یا از شوید تازه خرده شده و یا از شوید خشک شده استفاده کنید.

- منبع اصلی سایت: allrecipes